Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikett: allmänt
Läst 8386 ggr
MaaariaS
0

Chihuahua färg

Jag undrar lite om en färg på chihuahua som i England heter blue sable vad heter den på svenska??? blå sobel som jag antog att det var, finns inte !!!:)

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Lyan
0

Blue fawn tror jag den kallas. Iallafall på andra raser (har inte koll på chihuahua, såg tråden i nya inlägg till höger)

MaaariaS
0

#1 Tack så mycket,ska kolla in bilder på den färgen och se om det liknar hennes färg :)

Lyan
0

Så lite så :-)

MaaariaS
1

Hon är blue fawn med vitt tack så mycket för hjälpen :)

Lyan
0

#5 Vad bra att du fick ordning på det :-D

MaaariaS
0

#5 Ja tack :)

MaaariaS
0

Kom på en efter fråga som nån kanske kan svara på!!!?

Om hon i Sverige heter blå fawn och hon även är vit kallas det bara blå fawn? eller kallas det blå fawn med vitt??:)

ChristineF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min tik är blue fawn med vita tecken och det är väl så det heter om de har vitt med :)

MaaariaS
0

#8 Det var det jag trodde tack 🙂

Lavendelnos
0

Oj, vad roligt att jag stötte på den här tråden! Det måste vara det min hund är, har aldrig vetat om det!

ChristineF
0

#10 Har din blå nos (och annan hud)? Den kanske ljusnat? Ser lite chokladfärgad eller rosa ut :)

Lavendelnos
0

Huden tror jag är vanlig färg, eller vilken färg brukar den vara?

Nosen har alltid varit rosa och ögonen gröna vilket inte verkar vara så vanligt dock. Vet du vad det beror på? Han är bara en valp så det kanske ändras med tiden..

ChristineF
0

#12 Huden kan vara olika färger i rasen, men vanligast är svart. Tror inte din kallas blue fawn, snarare lavendel eller något med choklad. :) Är inte helt 100 på det, men finns en jätteintressant grupp på facebook där man kan lägga upp bild på sin hund och kunniga svarar, den heter Uppdrag: Chihuahua

Lavendelnos
0

Aha, intressant! Hans hudfärg är hudfärgad.

Varför tror du det är lavendel? Googlade på det och tyckte alla hundar såg olika ut så fick inget grepp om vad det betyder.

Och när jag googlade på choklad så var alla hundar bruna och det är han inte…

Jag tänkte att han var en blue fawn för att hans päls såg likadan ut.

Tack för tipset! Ska kolla den sidan :)

ChristineF
0

#14 Okej. Om du tittar på min bild ovan så ser du att nosen på min tik är blå/mörkgrå och det är den om hunden är blue eller blue fawn.
Ja, jag tycker han påminner om lavendel/isabella/lilac eller en ovanlig färg med choklad som jag inte minns vad den heter, inte bara choklad utan något mer efter. Men det är så svårt att se på bild, dina två olika bilder har olika ljus som påverkar lite.
Här är ett citat från gruppen:
"Eumelanin är namnet på ett melanin (pigment) som bildar svart färg. Men genom samarbeta med andra gener så kan svart (som känt) modifieras till brunt, blå, isabella, och ev. andra toner."

Men hör i gruppen, så ska jag också kika in och kolla svar för alltid kul att lära sig! :)

Lyan
0

Lavendel är väl samma som kallas isabella inom andra raser? En hund som är både choklad och blå.

ChristineF
0

#16 Ja precis de kan kallas lavendel, isabella eller lilac. :)

[MotherEarth]
0

Här är min lilla tjej, i hennes stamtavla står d bara Fawn :)