Äter dåligt
Hur är det med era små, äter dem ordentligt? Molly har blivit väldigt kräsen, torrfoder Royal Canin äter hon och sund hundmat ( färskfoder ) är de bästa hon vet, men så blir hon ibland dålig i magen av färskfoder så jag har gett henne Royal Canin blötfoder och de har varit en stor favorit innan men nu funkat de inte alls, hon spottar ut maten igen! Är lite nyfiken på om det finns fler chihuahua där ute som också är kräsna 😊
Medarbetare på Chihuahua
Jo, min chihuahua Bella har lite som "perioder". Då hon äter den maten, dom hon älskar. Vi gav henne en mat förut från veterinären och hon älskade den, men sen helt plötsligt så ville hon inte äta mer av den. Hon spotta ut osv. Så vi köpte en ny variant av ett annat märke, och den åt hon också galant efter en viss period, sedan nu har vi köpt en ny och den äter hon galant. Så det förekommer, iallafall för mig:)
Ibland kan de bli dåliga av att få torrfoder och färskfoder blandat, men för vissa funkar det. Finns ju fler sorters färskfoder också så man kan prova olika för att de vad de funkar bäst på.
Jag ger färskfodret Vom og hundemat (valpsorten i 100g-burgare) till min tik, hon äter äntligen varje morgon och kväll allt hon ska. Ställer ner skålen och gluffs så är den tom, en lättnad efter åren med torrfoder och då åt hon knappt hälften och mådde inte lika bra i kroppen heller. Nu har hon bättre munhygien, bättre mage/avföring och övriga kroppen är fin i hull/muskler. :)

Vår var hopplös innan, fick RC för liten hund. Vill ju att hon äter bra då hon växer. Men sen vi började med MUSH-fodret så äter hon jättebra!! Frysta BARF-köttbullar som hon älskar! tar bara upp rätt antal bullar på morgonen som hon skall ha på kvällen å vise värsa. Nu får hon många bullar då hon är valp, 5 st, men är dom vuxna skall dom ha mindre… 50 kr för 32 st. Tycker ja det är värt. Å till våren nu skall dom börja med kattmat. Det ser mina katter fram emot! Kan varmt rekommendera denna naturliga mat!!
Att en hund äter lite/inte alls kan bero på att den mår dåligt fysiskt eller psykiskt, hormoner (löptider osv), att maten smakar illa, inte luktar något, sen är vissa raser mer storätare medans vissa är liten i maten :)
Min ena är jättekräsen och äter nästan bara hemlagat..
Våran kille är en hund som måste ha variation för att äta. Samma mat hela tiden funkar inte.