Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikett: tillbehör
Läst 4422 ggr
Swadika
0

Hurtta eller Theo

Jag sitter här och funderar inför vintern (haha jobbigt att ens tänka på xD Men vill vara ute i god tid) och jag väljer nu mellan ett hurtta täcke eller en Theo jacka (eskimo) 

Jag har hört att Theo är bättre för chihuahuan, eller rättaresagt att de har bättre passform för vavvan än var hurtta har. Men ja vad föredrar ni, eller använder ni något annat vintertäcke/Jacka

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

meilin
1

Jag har en sån här till Ninja http://www.doggie.se/hund/hundprodukter/hundklader/signature-active-outdoor-vest som vi båda trivs med. Jag valde mellan den och ett Hurttatäcke, men tyckte att denna satt bättre. Bäst är ju verkligen om man kan prova innan man köper. 🙂

ChristineF
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har provat båda, har man en vavva som är kort i ryggen är theo bra och varma. Hade själv västjackan, långa ärmar vägrar min tik ha. Men var bra att den ändå täckte hela bröstet! Luvan var det första som vi plockade av, alldeles för stor och ramlade ner på huvudet när hon nosade.. Sen funkade allt bra tills hon växte ur den och den satt på halva ryggen.
Hurttas värmetäcke har jag inget att klaga på, superbra! :) Ända är väl att den kanske kunde täcka mer av bröstet/magen, men då skulle den iofs inte vara lika smidig att springa i och hanar skulle pinka på den.

Cam88
0

#2 Vilken vacker bild, såå söt i den färgen ❤️😍

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
1

#3 Tack! Ja jag tycker också den passar så bra till hennes päls :) Många tror hon är en hane, men de får de väl tro då ;)

Sjuttan
1

Jag stickar o virkar polotröjor till Loppa.  Det är bra för då kan man göra dem längre i ryggen.    Eftersom det är en tik  gör jag dem längre under magen också.   Gör halvlånga ärmar  fram.  Har inte provat att göra något för bakbenen.  Men minns att jag hade det till en liten griffontik för många år sedan.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.