Hurtta-kunnig?
Hejsan. Jag har en chihuahuablandis på ca 8månader, hon väger strax över 2kg och är underbar på alla sätt och vis. Men hon är en riktig fryslort. 😉
Hon har tidigare haft ett vintertäcke från hurtta i storlek 24 som nu är på tok för litet, det är alldeles för kort över ryggen. Hon har också ett regntäcke från hurtta i storlek 27 som sitter helt okej över ryggen och bröstet. När jag mäter hennes rygg får jag fram 26-27cm. runt bröstet är hon ungefär 34-35cm. En små-biffig tjej. 🙂
Nu till min egentliga fråga: Jag funderar på att köpa ett hurtta ultimate värmetäcke och där finns 25 eller 30 att välja på. Vilken storlek bör jag ta? Jag har mailat återförsäljare men jag får hela tiden olika svar.
Jag bor mitt ute i ingenstans så jag har ingen möjlighet att åka och prova täcket eller köpa i butik, och att beställa två enbart för att prova känns som en dyr klumpsumma.
Jag är rädd att 25 skulle sitta för tight över ryggen och att 30 kanske blir för stort? Är det någon som är ägare av ett sådant täcke och kan svara på hur de är i storleken till en chihuahua skulle jag bli väldigt tacksam. 🙂
Tyvärr äger jag det inte, men jag skulle säga att jag hellre vill ha ett som är förstort, kanske går det att sy in eller något, jag vet inte är inte så duktig på det.
Theo är ungefär lika stor i ryggen, tror han är exakt 27 cm och vi har en tröja till honom som är 30, visst den är lite stor men hellre det än för litet :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns

Just nu är min lillfis bara 5 månader och hon väger 1.2 kg.
Hennes ena stickade tröja är för liten och så hittade ja katternas tröjor och dom var ju för stora. Men dom passade bättre om ja hade den lilla under. Tänkte du kanske kunde göra så om 30 är lite stor. Ha en tröja under. Är hon frusen så gör det ju inget…Å bättre m stor än tajt!
Tack så mycket för era svar. 🙂
Jag klickade hem ett täcke i storlek 30, återstår att se hur det sitter, men hellre lite för stort än för litet och tack för tipset om att man kan ha en tröja under. Så långt hade jag inte tänkt. 🤔 *skratt*

Å självklart vill vi ju ha bild och utlåtande på hur det blev.👍