Hjälp med foder
Min 1,5åriga valp Dexter har sedan han varit liten, varit vääääldigt kinkig med maten.. Så jag tänkte testa att byta foder igen, och behöver lite tips.. Vi började med torrfoder för valpar från ICA (tips från uppfödaren), men vi bytte till royal canin och nu har vi torrfoder för vuxna hundar från Brit care.. Jag har även testat Vom og hundemat men det ratade han bort på en gång.
Så, har ni tips på ett bra torrfoder? Jag skulle gärna se att han gick upp några kilon!
Hej, Sitt med honom när han äter och belöna Honom med en godbit efteråt. Ofta handlar Det om kinkighet för all mat kan ju inte smaka blä. Utvänta honom lite, förr eller senare blir Han hungrig och då äter han. Lycka till/ Maja
Tack för tipsen, vi var hos veterinären för ett tag sedan och då sa dem att han kan vara sur i magen för att det gått för lång tid mellan måltiderna, eftersom att han äter allt sent på kvällen.. Vilket alltså inte är bra..
Se till att ge lite mellanmål mellan måltiderna, inte för mycket och inte för smaskigt så han blir mätt eller "bortskämd". Ett tips är att ge lite i samband med träning, t.ex. tricks eller vardagslydnad.
Ta en långpromenad och ge mat efter det.
Har inte hört bra om varken ica eller royal, mycket hud/pälsproblem och allergi, magproblem, tandsten och annat så jag skulle rekommendera att prova ett foder med mindre onödigheter och spannmål. Orijen och acana är spannmålsfria och många är nöjda med de. Finns även andra färskfoder än VOH, kolla runt vad de har nära dig :)
Själv ger jag james wellbeloved turkey and rise (puppy/prestanda) till min tik som har småkänslig mage, men hon får även VOH valp.
Man kan ge valpfoder till vuxna hundar, särskilt små raser och aktiva. Är bra om de blir för smala av vuxenfoder och har ofta bättre sammansättning, om hunden skulle lägga på sig för mycket kan man minska mängden lite. (om den inte blir jättetjock förstås)
Lycka till!
#4 Tack! Har faktiskt funderat på att börja ge valpfoder till honom! :) Riktigt bra tips!
Jag har Royal till mina hundar och här har vi maten framme från morgon till kväll. Tar bort maten på natten och ställer fram ny på morgonen. Det tycker vi fungerar bra! Vi har genom åren också provat olika sorter men jag återvänder alltid till Royal, då jag tycker det fungerar bäst och är mest prisvärt! 🐶
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Orijen har vunnet best pet food of the year 3 år i rad.Inget spannmål,kun ferske igredienser.Jag hentar min lille chihuahuatik om 2 dager og her står Orijen puppy klar.Jag har gitt mina Siameser Royal Canine og hatt dårligst samvete då jag vet det er myket spannmål i det.Men da Orijen endelig kom til vår djuraffær kjøpte jag det och kattene vrakade sitt elskade Royal Canine.