Voh og hundemad
Hejsan! Har börjat ge Molly detta foder, tycker de är super bra o min lilla vovve älskar de :) har lite frågar med att ja är ny på detta ;) Har "korvar" som är frysta, hur mycket ska man ta upp åt gången? Kan det ligga i kylen, om ja, hur länge? Hur mycket ska man ge, och hur ofta? :)
Medarbetare på Chihuahua
Det blev lite fel i rubriken :/. Skulle självklart stå vom og hundemad :)
Medarbetare på Chihuahua
Hur mycket väger din vavva? Man brukar säga 1-4% av hundens vikt. Normalt är 2% av vikten:)
// Elin-li,
Jag brukar göra så att när jag köper hem korvar så delar jag upp dem i portionspåsar(30g i varje påse) och tar fram alla tre mål kvällen före. Tror maten kan ligga i kyl 3 dagar, men man märker ganska fort om den inte är riktigt fräsch, det syns på färgen och framförallt lukten.
Tror man rekomenderar 3-4% utav vikten till småhundar, ger theo 90g per dag (då är inte ben, godis och ett torrfoder mål inräknat i det) Ger 3 ggr om dagen (30g varje mål)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#2 hon väger ca 1,7 kg :)
Medarbetare på Chihuahua
#3 jaha, märkte de när maten hade legat lite, den blev grå o luktade jätte äckligt :( ja tackar för tipset, ska absolut handla mer av detta :) ska bara hitta en närmare butik som har vom og hundemad :)
Medarbetare på Chihuahua