Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikett: bildtrådar
Läst 3732 ggr
[[Boris Sager]]
0

Brukar ni klä era vavvor?

En del gillar det faktiskt. Om de gillar själva kläderna eller den uppmärksamhet de ger vet jag inte.

Bertil/Boris

Swadika
2

Jag har ingen vavva än, men snart :) Och jag kommer klä honom när han behöver det. Är det kallt ute och han fryser så är det en jacka eller täcke som gäller. Eller om det är lite kyligt inomhus kanske det behövs en tröja :) 

Men vet att många vavvor(och andra hundar också såklart) faktiskt tycker om att ha kläder på sig :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ChristineF
0

Jag använder funktionella kläder vid behov, tycker hon är fin som hon är annars :)

[randi]1
0

När jag köpte en vavva, så kommer jag att ha kläder på den , när det behövs.

Annizen
5

Nä inte på någon av dom, finns inget fulare än att se folk att klätt sin hund i klänning och dyl.

Jacka vid regn/snö tycker jag är helt ok

meilin
3

Jacka på vintern och kanske nån tjockare tröja på hösten.

iSawa
2

Jag klär min när det är väder för det. Hon protesterar inte när jag klär på henne men gör bara det om vädret är sådant att jag måste =)

[[Boris Sager]]
2

Samma uppfattning som jag, verkar det. Förutom ibland!😛

Bertil/Boris  Bertil är Chihuahuan

juliahhl
1

När det behövs bara. Kan inte påstå att han gillar det, men han är medgörlig när jag klär på honom :)

[MollyHallberg]
1

Tycker inte heller att man ska smycka ut sin hund med en massa kläder men jag har köpt en varm vinterjacka och ett regntäcke :) så hon håller sig varm :)

nlinds
2

Bara för kyligare väder. Blåser det och är små kyligt = en enkel "tröja" , svinkallt = en rejäl tröja / vintertäcke.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

EmmaTruelove
1

Eddie har bara s k överdrag alltså en tjock tröja till vinter å några tröjor till hösten och så ska interskaffa regntäcke har även ett täcke och ha i mörker de e ingen tröja då…Men han ska inte va så märkvärdig klädd tkr jag har 2 tröjor som "sticker ut" en med döskallar på och en det står I love mommy hehe

Swadika
1

Vi har bara ett täcke, ett linne och en stickad tröja. Vi letar efter ett regntäcke dock, men ingen affär här i närheten verkar ha hans storlek :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

EmmaTruelove
0

En fråga när vi pratar om kläder jag fick med ett par liknande strumpor till han :/ som han ska när de är snö för han fryser så om tassarn visst jag vet att dom små gör de men ha skor på dom asså :/ vet jag ej om jag vill elr är det så? Haha ser så löjligt ut

Swadika
0

Vissa hundar har jag sett har fått liknande kramper utav kylan och där har skor hjälpt så att de kan vara ute utan att få köldkrämpor och liknande. Men du får ju testa själv, det kan ju vara så att han frös så mycket för att han var valp då, men han kanske inte kommer göra det den här vintern :) Så du får testa själv tycker jag :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

EmmaTruelove
0

Ja jag får hålla koll men tkr bara de e för mycket :P men fryser han så mkt har jag nog inget val

ChristineF
0

Försök med tassalva först, ha kul ute och hålla tempo brukar räcka. :)
Min Chica gillar snö, men jag köpte faktiskt specialsydda tass-skydd till henne förra vintern, mjuka och vattenavvisande. Tänkte att hon ska ha dem när det är 17 minus och neråt, om man vill ta längre promenader utan att stressa, är skönt om hunden kan nosa runt som vanligt och träna litegrann utan att bli kall om tassarna. Provade dem en gång och hon lärde sig gå i dem, de satt där de skulle utan att glida av, men vi behövde de inte men skönt att ha om det behövs nästa vinter. :)
Är inte mycket för kläder på hundar annars, men hellre funktionella kläder och motion i alla väder än att bara vara ute när vädret tilltalar ;)

Colt
0

Min är inte speciellt förtjust i åtsittande kläder. Men han har en dunjacka/väst på vintern eller en stickad tröjja som jag köpt en storlek större på så han slipper att den sitter åt.

AnnaCDSG
0

Vid kyla och regn kommer jag att ha varm tröja/varmt täcke/regntäcke på min tik, annars inga kläder.

wannabeliikeyou
2

Ogillar folk som smyckar i onödan. Täcke på vintern, täcke när de regnar. Alltid när den fryser annars behövs det ej!