Hundtugg
Har ni något bra förslag på hundtugg ? :) Har läst lite överallt på nätet vad som är bra o dåligt, men hittar ändå inte något som min lilla vavva vill ha!
Medarbetare på Chihuahua
Tack så mycket för tipset :) Vet du vilka hundtugg som inte är bra? Mvh Cam
Medarbetare på Chihuahua
Nja egentligen är väl inget dåligt, för alla är bra. Men typ dentastix är inte speciellt bra för det är inget tuggmotstånd, och sådana mjuka saker. Det är mer som godis :) Men jag ger det ibland och jag ger typ sånnahär råhudstuggpinnar, tuggskor och liknande för att Theo tycker det är gott men det är väl inte jättebra om man jämför med ben :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Jag håller med om råa köttben. Brukar även köpa torkade djurdelar, t.ex. oxsena/nötsena från granngården är en favorit. Jag brukar försöka hålla mig till svenskt kött. :)
Ben som inte är bra är de som är för små så de kan sätta i halsen, knutar som kan lossna eller tuggpinnar OM de bär de på fel sätt och kan bli spetsade in i munnen. Märgben ska man ta bort den mesta av märgen i början för att undvika diarré och köpa ett ben som är lagom stort så hunden inte fastnar med underkäken i hålet.
Håll hunden under uppsikt när den har ben. :)
Man får inte ge några köttben tillagande, t.ex. grillat eller kokt. Råa är de jättebra, men tillagade ben splittras, blir vassa och kan skada hunden allvarligt inuti mage/tarmar.
Aha tack för era fina tips :) var inne idag o köpte lammsticks :) Skulle vara mycket näring i dem :) hon älskar dem :)
Medarbetare på Chihuahua