Gräver inomhus
Min lilla Molly är snart 4 mån gammal :) Sen 1 mån tillbaka så har hon alltid försökt att gräva sig igenom madrassen, filten hon sover i, allt som är gjort av tyg het enkelt. På kvällarna när vi ska sova så kryper hon upp i sängen o börjar gräva, oftast så sker de är hon är pigg o precis varit ute på promenad! Är de någon som vet varför hon gör så? Kan de vara vanligt hos chi? Tacksam för alla era svar :) Mvh Milla
Jag har två som bäddar. Den yngsta är värst, hon gräver och gräver och sen sliter hon och drar i mitt täcke för att få det som hon vill.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Ja så kan de ju vara :) så de är kanske så att de är vanligt hos små hundar, fryser kanske o vill bädda ner sig :) Mvh Milla
Min KALVIN 7 månader gräver oxå, på mattor och i soffan, så han får ju ingen respons på sitt grävande🤫mattan ligger kvar och soffdynor förblir soffdynor!!! Har för längesedan hört att en del hundar gör så, det var ingen liten hund det gällde då👍 så jag har inte funderat så mycket på VARFÖR!! Spännande med fler åsikter!!
MVH Lena
Min lilla kille gör också precis så :) Så det är normalt ^^ Gör även så när han är blöt.
min 9 veckors gräver också :) Främst i soffan.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Chica gräver också lite när hon bäddar, ibland vid bus och när hon låtsasgräver ner något, t.ex. ett tuggben :P
Om hon fastnar i beteendet/blir stressad/flämtar eller börjar gräva sönder saker så skulle jag avleda, typ säga att det räcker och när hon lyssnar: kasta en godis åt andra hållet :) Men annars är det normalt beteende.