Annons:
Etikettallmänt
Läst 1070 ggr
Sjuttan
2019-12-10 13:50

Hundar med kläder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar ni "klä ut " era vavvor som amerikanarna gör? Alltså kläder inomhus. I så fall varför? Eftersom min är korthårig och frusen får hon en polotröja på sig ute när det är minusgrader. När det är riktigt kallt t.o.m stickad overall. Hur brukar ni göra?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
Lussan20
2019-12-10 14:12
#1

Min gamla Labbeflicka fryser så hon har ytterrock ute från -5 grader.Till jul har hon en guldrosett. Hon vet minsann att hon är fin och att det är jul, då får man paket också. Ett knaprigt ben av morötter. Kalas för en snart 14 årig tjej.

Klart man kan värma de små som fryser. Mvh/WL🌺Fotot är ju bara ljuvligt!

Sjuttan
2019-12-10 15:07
#2

#1. Så kul med 14årig labbetik som får guldrosett o morotsben. Min lilla håller sig mager o fryser då så klart lättare. Kul du gillar bilden! 👍

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

zlarviig
2019-12-10 15:08
#3

Min lilla hund har ingen päls så hon har haft kläder (framförallt stickade tröjor) varje gång jag varit ute med henne, fick hem henne i Oktober. Hon kommer nog behöva ha både skor och overall när det är som kallast ute. Min stora hund är korthårig och saknar underull och hon har en tröja när det närmar sig nollgradigt och ett täcke när det är minusgrader. Skor har hon ibland eftersom hon lätt skär upp tassarna på hård snö och is på vintern. Inomhus har ingen kläder. Lilla hunden brukar dock vilja ha filt eller täcke på sig när hon ska sova för hon fryser så mycket.

Lussan20
2019-12-10 15:22
#4

Man får se till de små som fryser!🙂Mvh/WL🌺

Sjuttan
2019-12-10 21:20
#5

Kul att höra. Tror nog inte det är så vanligt här att små hundar får gå omkring påklädda inomhus.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Lussan20
2019-12-11 06:18
#6

I alla fall i USA, där ser man dom i de mest fantasifulla kreationer, balettkjolar mm.

Jag gillar inte det. Tycker de har ett annat sätt mot sina hundar. Man ser sällan att de rör sina hundar. De är mer som en accessoar för att förstärka sig  själva. I alla fall i alla dessa -hause wifes- Mvh/WL🌺

Annons:
Sjuttan
2019-12-11 09:57
#7

#6. Instämmer. För mig känns det som om de hundarna förlöjligas. För VAD har hunden själv för nytta/nöje av spektaklet? Det är väl ändå det som räknas?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Lussan20
2019-12-11 10:13
#8

Håller med, hunden har inga behov av att spökas ut. De där människorna kan i regel jättelite om hundar. De ser inte då de är sjuka. Eller äter farliga saker och dör.

Tex kycklingben mm. Det är väl istället för babysar?  Mvh/WL🌺

ChristineF
2019-12-12 11:07
#9

Vilken mysig overall! :) Mina ska ha på sig röda halsband med liten rosett på julafton, mer än så blir det inte. De är varmt inne så skulle bara vara taskigt att tvinga dem att ha på sig kläder, och onödigt, de är finare utan! Har också svårt att förstå de som behandlar sina djur som dockor… Däremot hade Chica renhorn och Signe tomtetröja med luva på årets julfoto, men det handlade om några minuter ;) Utomhus har de funktionella kläder vid behov, värre med blött än kallt verkar de tycka. Torr snö är populärt :)

Maleficum
2019-12-14 15:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Vår labbe hade behövt ha täcke på vintern under hennes slutliga år eftersom hon hade ryggproblem men hon hatade verkligen att ha dem så det fick ändå bli utan och kortare promenader som följd.

Hade en powderpuff/pudel blandning boende hos mig under hans sista år och hans päls var från början inge bra värmeisolering och jag höll den mot slutet ganska extremt nedrakad (då han inte gillade att bli borstad) så då blev det pyjamas och täcke på honom som gällde. Periodvis hade han även pyjamas på sig inne (då jag har rätt svalt inne och speciellt nere vid golvet kan det bli rätt kallt).

Han gillade även att krypa ner och sova under varma filtar i soffan (och älskade och ligga och sola under somrarna).

Pyjamasarna sydde jag själv och gjorde en lite "stiligare" variant i mjukt jeanstyg med pälsdetaljer (från en gammal pälskappa jag återanvänt till andra grejer) som han kunde ha vid "finare" tillfällen.

När han var med mig i stallet vintertid "fodra" jag även pyjamasen (eller täcket om han hade det) med tovad angoraull från mina kaniner (för inget slår naturmaterial när det kommer till att hålla värmen).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Skogsvittra
2020-01-07 15:52
#11

Min chi är en fryslort och jag har jävligt kallt inne med, plus att han är lite stel, så jag brukar använda ett back on track nättäcke på honom inomhus. Sen älskar jag iofs att ta på honom fula tröjor med (och använder självklart att han fryser som en utmärkt ursäkt), köpte den där rosa enhörningströjan från Arken sist 😂


ChristineF
2020-01-08 20:46
#12

Om det är kallt eller hunden har speciella behov och de värmande kläderna är söta/snygga är det ju bara en bonus :D

Lena129
2020-01-11 20:43
#13

Har 2 korthåriga vavvor - en med päls som ALDRIG har något på sig. En utan päls men som hatar täcken och kläder så mycket att hon springer och gömmer sig om jag tar fram ett. Om vi ska vara ute 2-3 timmar och det är vinter och kallt/blött får hon ändå ha något värmande på sig. Vet inte om.det är bra eller inte för hon hatar det. Vore det skönt borde hon väl gilla det?

//

Lena

Annons:
Upp till toppen
Annons: