Annons:
Etikettchihuahua
Läst 2794 ggr
[Nina1905]
2019-07-11 18:12

Vår lilla lugna tös är till salu 😔

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår otroligt fina tjej behöver ett nytt hem snarast. Hon säljes med stamtavla i SKK, chipmärkt och 2x vaccinerad (hon är utöver de två vaccinationerna även rabiesvaccinerad och har ett EU-pass då hon rest med oss inom Norden några gånger). Hon hade en defekt vid födseln; kroksvans högst uppe på svansen (som jag inte ser så det är inte mycket). Vår lilla pärla är otroligt lekfull och jättelugn och trygg. Hon älskar att leka ”kasta och fånga” och vill hela tiden vara med på allt. Hon har varit med mig på jobbet (kontor) sedan hon var 9 veckor gammal så hon är van med många människor. Hon är ganska ung så hon är fortfarande lite halvrädd när någon kommer fram till henne men hon är alltid nyfiken och vill alltid hälsa på nya människor. Med ”skräckblandad förtjusning” går hon fram till alla som vill hälsa. Hon ÄLSKAR andra chihuahor, varpå det är ett stort önskemål att hitta ett nytt hem till henne där det finns minst en annan chihuahua. Däremot skäller hon ibland när hon ser andra hundar men det brukar gå över ganska snabbt. Hon har alltid sovit hela nätterna och hon är helt rumsren. Nu söker vi som sagt tyvärr nytt hem åt henne eftersom vi blivit en vuxen mindre här hemma för några månader sedan… tänkte att jag och barnen klarar detta bra ändå men nu får jag inte längre ha henne på jobbet (jag pendlar till annan kommun)… Ja, det går att lösa med olika snabba lösningar dag för dag men jag ser att det kommer innebära mycket onödig stress för både henne och oss så hon får det nog bättre i ett nytt lugnt hem där hon får vara med någon som har både tid, lust och ork att ge henne mycket uppmärksamhet. Och som sagt, gärna med minst en chihuahuakompis hemma. Vid försäljning ingår hennes stora bur, lilla bur, 2 olika nagelklippare, borste, vattenflaska, en hel del tuggben, godis, foder, koppel, bäddar, leksaker, tröjor och jackor. Jag kommer inte klara av att se hennes saker här. Tro mig, detta görs med sån klump i magen så jag vet inte vad… men just nu har det varit lite för många förändringar på kort tid som ”ställt till det” på många sätt. 😔

Annons:
Hundliv2019
2019-07-21 14:55
#1

Halloj. I vilken stad/ort finns ni?

Chinesecrestedlover
2019-07-22 14:46
#2

#1 Ts namn står inom ["klamrar"] så hon har tyvärr avslutat sitt konto på iFokus.

Upp till toppen
Annons: