Annons:
Etikettaktiviteter
Läst 1018 ggr
ChristineF
1/29/19, 1:45 PM

Tråkväder - inomhusaktivering?

Usch vad tråkigt väder vi fick här efter att ha haft "winter wonderland" så länge, det spöregnar på snön så det blir en sörja för de små att gå i - inte poppis!
Vad brukar ni hitta på inomhus?  Behöver inspiration, både mentala och fysiska övningar! 🙂

Annons:
Chinesecrestedlover
1/29/19, 1:58 PM
#1

Mina gillar mest "nu sover vi under täcket"😉 (nakna hundar) men annars så har jag diverse "hundspel" som är riktigt populära och finns i massor med olika utföranden och svårigheter. 

Hmm…vad mer kan man hitta på…träna trick av olika slag (och även träna typ. freestyle, rallylydnad m.m….agility blir kanske lite svårt dock😃), kanske lägga ett spår genom lägenheten/huset (typ dra något smarrigt över golvet…kanske inte det kladdigaste du kan hitta dock, haha), träna hunden att bli din "hjälpreda" (ex. dra av strumpor, hämta saker osv. som en assistanshund), träna hundens balans (om du t.ex. har en balansplatta eller nåt), lära hunden att putta en boll till dig, "fånga" nåt beteende som hunden gör naturligt och belöna det tills du får ett trick av nåt slag, Leka "100 saker man kan göra med en låda" (ex. sätta en tass i, fyra tassar i, gå i helt, sitta på en uppochnervänd låda osv.)…finns massor man kan hitta på (ja, alltså under förutsättning att hunden vill då alltså😂…kollar på mina "kanelbullar" i soffan som bara myyyyyyser, haha). 

Mina brukar dock mest se ut så här när det inte är fint väder…och annars med, haha

ChristineF
1/29/19, 2:06 PM
#2

Hahah tack de snabba för tipsen! 😍 100 saker med en låda var jättelänge sen, hade glömt det, så det ska jag nog ta och testa! 🙂 Mina ligger också som kanelbullar och sover nu haha, men gör de det hela dagen så vet jag några rastlösa ikväll när de ska sova för natten 🤪

ChristineF
1/29/19, 2:08 PM
#3

Såg bilden nu, rumpan!😂😍

Chinesecrestedlover
1/29/19, 2:12 PM
#4

#3 Ja…han gillar att ligga uppochner med rumpan i vädret och här lyckades han lägga sig så andra hunden hamnade i ett lite…riskfyllt läge😉(han har ju ändå kroniska magproblem…)? haha.

[Forest]
3/31/19, 10:02 PM
#5

Gömna godis olika godis ost kan man trycka under bord/stolar för mer "jobb". Att gömna leksak /godis i låda sätta snöre o låta hunden dra ut lådan här kör vi med kökslåda skåp mm. Att ta en tom toarumme vika in kanten (låt hunde se på) i med godis vik andra kanten så den blir stängd. (Låt hunden sniffa på rullen) Sätt snöre på rullen peta in den under soffa lr låg möbel. Endast snöret ska vara utanför möbeln. Vitsen är att hunden ska tillslut dra fram rullen genom dra i snöret. Smart hund fattar vinken snabbare vissa kräver att man visar detta med dra i snöret o peta in rullen igen. Sen en massa trix 😊

Sjuttan
5/2/19, 10:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag sparar alla små askar som kommer med något jag köpt. Se bild. Lägger i en godis och tejpar ihop båda ändarna. Kastar den på golvet som man kastar en boll. Min Loppa har en stund att "slita isär bytet" både kul och motion.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
Upp till toppen
Annons: