Annons:
Etikettchihuahua-ifokus
Läst 539 ggr
Caesars_matte
2018-05-17 12:07

Pollenallergi?

Hej på er!

Ska alldeles strax åka till veterinären med Caesar, men tänkte höra innan hur det är runt om i landet för era vavvor. Sedan pollensäsongen exploderade här i Stockholm så går han runt och nyser, fnyser, är täppt, snorkar mycket mer än vanligt. Hade kontakt med en veterinär via appen FirstVet (kan jag verkligen rekommendera!) som tyckte att vi nog ändå borde låta honom bli lyssnad på. Han kanske har nåt i nosen eller så.

Hunddagisfröken sa att många av deras dagishundar verkar snoriga nu när det är mkt pollen. Hur är det för er andra? Berätta och dela med er av era erfarenheter om snoriga vavvor.

Just nu är han såååååå eländig för matvraket fastar inför veterinärbesöket :D

Annons:
ChristineF
2018-05-17 12:23
#1

Halloj!
Det första jag tänker på när jag hör symptomen är ju noskvalster, så det är ju bra att kolla så det inte är något som som sprids på dagis. Är ju också rätt vanligt att hundar får grässtrån i nosen. Men det finns ju faktiskt många pollenallergiska hundar och hjälp till dessa! 
Vi brukar skoja lite om att Signe är pollenallergisk, för hon nyser faktiskt en del ute nu (och hennes nysningar låter så roligt som ett pipigt "fffrrrr!!"), men har inga som helst andra symptom som tur är. Pigg, inge rinnande ögon  eller täppt näsa eller snorkande. Kanske är det en lättare variant av det?

Hoppas det blir bättre och tack för app-tips! 🙂

Caesars_matte
2018-05-17 16:33
#2

Hej igen!

Precis kommit från veterinären, hon var inte jätteorolig för honom. Tog blodprov för att se om han har inflammation, för hon tyckte att det verkar komma mer från stämbanden än nosen och att han blev irriterad av att hon klämde honom på halsen. När vi kom hem lyckades jag filma en snutt av snorkningar som jag nu skickat till henne.  Pollen trodde hon inte riktigt på, han har aldrig visat symtom tidigare.

Ja, FirstVet var bra! Obegränsat fria konsultationer med Agria, och det var mycket bra "besök" :)

Nu har min lilla kränkta (de kallade honom tax i väntrummet!), svältande plutt fått både tuggpinne och köttbulle :)

ChristineF
2018-05-17 17:56
#3

Jaha hmm hoppas ni får svar snart och att det är lätt fixat! Haha tax, det var oväntat. Iofs så kan min Chica se lite lång ut i kroppen i vissa vinklar :P gött med käk!

Caesars_matte
2018-05-30 09:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tänk att en avmaskning botade honom! Han fick Milbemax och tre dagar senare kräktes han upp delar av bandmask och efter det slutade alla symtom med nysningar och snorkingar!

[Wijnja]
2018-05-30 09:47
#5

Min nyser också

ChristineF
2018-05-30 10:17
#6

#4 Jaha där ser man, usch, skönt att bli av med det!

Annons:
Skogsvittra
2018-05-31 13:38
#7

Skönt att det funkade med att bara avmaska! Blä. Påminner mig om att jag borde trycka i min egen lite sånt.


Upp till toppen
Annons: