Annons:
Etikettvalpar
Läst 1920 ggr
JohannaBergefur
2018-02-25 21:10

Ny valp

Hej, 

Det var planerat att jag skulle köpa valp till hösten men efter vissa omständigheter så har jag valt att köpa valp redan i vår. Har redan tingat en tik som jag ska hämta den 18e mars. Min undran nu är vart ni köpt kläder till era valpar? Hon är ju så himla liten och det kommer att vara fortfarande vara kallt när hon kommer (bor i Luleå). Min hund har ju den minsta storleken på både sele och kläder så är lite orolig om jag kommer att hitta något. 

Tack på förhand!

/Johanna

Annons:
[[Lovemyselff]]
2018-02-25 21:38
#1

Arken zoo är ju svindyrt. Men bitiba har söta kläder,samma sak med zooplus. Dock så kan leveranstiden ta upp till tre veckor. Annars kan du kika i zoo.se

JohannaBergefur
2018-02-26 14:44
#2

Har de i så små strl? För jag har svårt att hitta sele till min nuvarande hund på arken zoo för att han är så liten. Vet liksom inte hur det blir med valp

[[Lovemyselff]]
2018-02-26 15:20
#3

Ja,små storlekar.

ChristineF
2018-02-26 22:39
#4

Grattis, vad mysigt! :-) Hurttas minsta täcken är 20cm, går att spänna så det blir lite mindre. Annars är ett bra och billigt trick att ta en raggsocka och klippa hål för huvud och framben, så har du en liten stickad tröja. Om du inte vill sticka själv eller hittar en tillräckligt liten såklart :-) sen köpa täcke när hon växt till sig lite. Jag jobbar extra på arken zoo och det finns gott om små halsband och selar här (kan variera), t.ex. i märkena basic, rukka och trixie. Just basic har de minsta selar jag sett, sålt till precis hemkomna vavva-valpar :-) även jättesöta halsband. Två exempel : https://www.arkenzoo.se/basic-casual-halsband-watermelon-c153064 https://www.arkenzoo.se/basic-sweet-sele-stl-xxs-c129488

JohannaBergefur
2018-02-27 23:27
#6

Okej! Jag var inne på arken och kollad ut en ny sele till min hund och vi provade hur många som helst innan vi hittade en från Hurtta, där fick jag ta den minsta strl. Men ska absolut kolla in de som du länkande 😃

Annons:
JohannaBergefur
2018-02-27 23:29
#7

Juste! Glömde att nämna att jag inte använder halsband. Tycker det känns obehagligt om man skulle råka rycka eller något sånt så de gör illa sig. De är ju så små <3

JohannaBergefur
2018-02-27 23:29
#8

Juste! Glömde att nämna att jag inte använder halsband. Tycker det känns obehagligt om man skulle råka rycka eller något sånt så de gör illa sig. De är ju så små <3

ChristineF
2018-02-28 14:24
#9

Utbudet kan variera mellan olika butiker men jag tycker basic selen brukar funka till de minsta, men annars funkar ju sele till smådjur eller kattungar :-)

Upp till toppen
Annons: