Annons:
Etikettchihuahua-ifokus
Läst 659 ggr
Caesars_matte
1/14/18, 10:34 AM

Nyårsafton, hur spenderades den?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder-hur spenderade ni och era vavvor nyårsafton? Är din vavva skotträdd, eller inte? 

Caesar blir arg och ska försvara familjen mot det där som smäller och låter utanför, så han är inte rädd.  Bifogar en bild på hur han var strax innan 12-slaget :)

Jag läste en bok när han var valp, av någon som hette Barbro typ, där hon rekommenderade att man från att man hämtat sin valp ska slamra och låta så gott man kan, för att hunden sen inte ska bli rädd för plötsliga ljud. Det gjorde jag och det kan ju vara så att det funkade, eller att jag haft tur och har en stadig hund. Hur tänker ni?

Annons:
ChristineF
1/14/18, 10:43 AM
#1

Sötis! Tycker du tänker rätt med tidig ljudträning. Viktigt att inte göra en grej av det. Dock kan ju saker hända ändå, Chica var inte skotträdd första året, men det kom sen. Inget stort som hände, men oväntade smällar på nära håll antar jag… Efter det tycker hon åska är otäckt också. Hon har inte värsta rädslan, utan mer att hon gärna ligger i sin iglo tills det lugnat sig. Kan busa och gnaga ben under kvällen. Ute gör hon behov snabbt och vill sen in i tryggheten. Signe bryr sig inget. På nyår hade vi vänner på middag och de hade en hund med, så det blev mycket prat, lite musik och annat att tänka på, det tycker jag funkar bättre än att vi är själva :-)

Lena129
1/15/18, 6:11 AM
#2

Ja det räcker ju med ett enda tillfälle där hunden blir skrämd så är det kört sen. Därför planerar jag nyårsafton noga. 5 timmars promme på dagen. På kvällen goda ben att tugga på. Persiennerna nerdragna höga ljud från Tv:n. Tvättmaskinen på. Mina hundar är inte alls rädda. Men jag tar inga risker.

//

Lena

Upp till toppen
Annons: