Annons:
Etikettfoder
Läst 1074 ggr
Skogsvittra
1/4/18, 10:01 PM

BARFa vavva

Nu menar jag Barf som i att fixa maten själv, inte färdig mat som Mush osv.  

Någon som barfar sin vavva? Jag vill börja ge det till Vince, ska läsa på om det en hel del först, så vill pick your brains om det också :D Vad ger ni, hur mycket, recept, osv osv osv. Berätta allt. 😃


Annons:
SevenSeas
1/7/18, 12:48 AM
#1

Finns ett jättebra forum på Facebook som heter "BARF och färskfoder för hund & katt". Rekommenderas varmt! :)

Skogsvittra
1/9/18, 12:17 AM
#2

Ska gå med!


ChristineF
1/9/18, 8:13 AM
#3

Sök på chihuahua i den gruppen så borde du hitta mycket i ämnet! :-) Jag själv är lite bekväm och ger mush barf helfoder samt ben då och då.

SevenSeas
1/15/18, 12:44 AM
#4

Har inte läst den själv (än), men har fått rekommenderat (från Facebookgruppen jag nämnde tidigare) en bok som heter "Natutal dog food - Råutfodring för hundar" av Susanne Reinerth. Finns även ett BARF-forum här på iFokus :)

Lena129
1/15/18, 6:07 AM
#5

Jag har nyligen satt över min vavvis på enbart Sund hundmat. Tycker att hon gått ner lite i vikt? Hon är alltid smal men nu börjar t o m jag tycka att hon är FÖR smal så har ökat på fodret. Någon annan som har haft samma erfarenhet?

//

Lena

ChristineF
1/15/18, 10:28 AM
#6

#5 Antar att det är ett färskfoder? Tvärtom erfarenhet här, men beror lite på sort. De är lägre/högre i fett. Men öka på lite du, är ju mycket vätska i jämfört med torrfoder :-)

Annons:
SevenSeas
1/15/18, 11:40 AM
#7

Den utfodringstabell som finns på fodret (oavsett torrfoder, färskfoder eller mush) är endast riktlinjer :) Alla hundar är, precis som människor, individer och maten måste därför justeras så det passar just din hund :)

Lena129
1/19/18, 6:58 AM
#8

Har ökat maten men tycker ändå hon är smal. Ger ben 1 g/v. Ger extra fett i maten (laxolja). Kanske borde avmaska henne i stället… Hon äter precis allt hon hittar överallt… Mina andra hundar har ju lagt på sig i stället sedan jag började med råfoder… :)

//

Lena

Rafflan
1/25/18, 4:55 AM
#9

#8 när jag byte till färskfoder fick jag ge min 6 kg hund dubbelt så mycket som rekommenderat då han annars blir smal, men han har alltid varit sådan, han behöver mer än rekommenderat för att inte tappa hull oavsett om det är färskfoder eller torrfoder. 
Chihuahuan däremot blir tjock av att titta på mat xD

Lena129
1/28/18, 5:11 PM
#10

Jag tittar aldrig på några rekommendationer men nu äter min vavvis på 2.4 kg mer än mina andra hundar som väger 9 kg. Hon gör nog av med mycket energi nu på vintern när det är kallt…

//

Lena

vallhund
2/1/18, 7:19 PM
#11

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Skogsvittra
2/2/18, 5:31 PM
#12

ÄNTLIGEN blev jag accepterad till FB gruppen :D


Skogsvittra
5/9/18, 3:30 PM
#13

Jag har börjat barfa lillen nu. Han får en kycklingvinge, en tärning lever och lite vom, med lite hackad spenat över. Smaskens. Fick mer hjälp av en arg mans videos på youtube än FB gruppen 😐 och det fungerar bra än så länge förutom att jag måste ge maten i en väldigt specifik ordning för att han ska äta allt. Är något godare än det som redan är gott kan man liksom inte äta det lite mindre goda.  😂


Annons:
ChristineF
5/9/18, 4:46 PM
#14

#13 Härligt att ni kommit igång! 🙂 Det låter som en bra måltid. Haha vad tycker han är godast? Funkar det bra att tugga och smälta ben, ingen hård mage? 
En arg man på youtube lät kanske inte så jätteroligt, men om det ger kunskap i ämnet så får du gärna länka eller bädda in klipp här! 😃

Skogsvittra
5/9/18, 6:30 PM
#15

Vom är helt klart godast! Levern är han lite sådär med - det är visst supergott ibland. Idag struntade han i den helt. 😕 Men ja det funkar faktiskt jättebra med ben, alldeles lagom i magen! Älskar att se honom slita i vingarna, han ser ut som en liten minivarg. 

HAHA nej han kallar folk för idioter hit och dit och är väldigt rättfram men han var rätt underhållande 😂 Han har en hel lista här! https://www.youtube.com/playlist?list=PLNPXWYvyOve_wtvvERRE5me78z5wdiKgk


ChristineF
5/10/18, 2:21 PM
#16

#15 Såklart är det som luktar värst godast ;-) Haha härligt!! Ok ska kolla in hans klipp sen :D

Upp till toppen
Annons: