Annons:
Etikettbli-med-valp
Läst 1546 ggr
JohannaBergefur
12/23/17, 8:03 PM

Pålitlig uppfödare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Jag planerar att skaffa valp till hösten då jag har fått mersmak av att ha hund😅 är heltidsstudent på flex så har inte så mycket i skolan och när jag har skolan inplanerat så har jag otroliga dagmattar som kan ta hand om dem (har redan frågat om det är okej med valp). Så jag undrar om det är någon har tips på en bra uppfödare som föder upp långhårig chihuahua? Bor delvis i Uppsala och delvis i Luleå så helst inte nere i Skåne😅 någonstans i uppland och vägen upp mot Lule! Tack på förhand!❤️

Annons:
ChristineF
12/29/17, 6:34 PM
#1

Oj det finns många duktiga, kan rekommendera att gå på utställning och se vilka som är aktiva, de flesta (men inte alla såklart) brukar vilja ställa sina avelshundar för att följa rasstandardens krav på utseende och psyke. Sen tycker jag det är en bonus att de pysslar med något mer, tex spår, rallylydnad eller agility. Gärna som gör mh eller bph. Behöver ju inte ge valpar som är lika, men ökar chansen iaf. :-) kolla seriösa Facebookgrupper för rasen och kennelhemsidor, ger rätt god uppfattning. Även Chihuahuacirkeln och deras tidning chihuahuabladet.

JohannaBergefur
1/2/18, 11:49 AM
#2

#1 tack för svar! Ska kolla chihuahuacirkeln och deras tidning samt kolla upp utställningar 😃

ChristineF
1/2/18, 2:30 PM
#3

Lycka till! Roligt med två, de har verkligen glädje av varandra 😍

SevenSeas
1/7/18, 1:05 AM
#4

http://www.nightwishkennel.com/ Har inte själv köpt valp från henne, men känner folk som har. Hon bor dessutom i Luleå :)

Upp till toppen
Annons: