Annons:
Etikettallmänt
Läst 797 ggr
Lena129
2017-10-22 09:43

Apropå oreggade valpar m m

Fortsätter den låsta tråden men ur en annan vinkel. Om alla som köper hund och valp inser hur viktigt det är att köpa en valp reggad i SKK inte minst för att man då kan få hjälp! Vilken valp som helst som man köper kan det bli fel på senare - då menar jag inte bett eller testikelfel utan fel som inte syns vid försäljningen. Har man köpt av en SKK-ansluten uppfödare där alla papper är riktigt skötta så har man lite mer skydd. Det gör ont i hjärtat på mig när jag ser alls chi:s till salu på blocket. Men så länge man kan göra sådana affärer, så länge kommer det att fortgå. Smuggel och gråzons-valpar - låt bli! Visst är det synd om valparna och visst "räddar" man en valp men detta gör också att geskäftet fortsätter. I ens eget hem kan man sedan få en hund som blir mycket dyrbar både i pengar, jobb och arbete. Ibland så att det går ut över all trivsel därhemma och man inte står ut. Sådant hundägande är inte till glädje!

//

Lena

Annons:
Lena129
2017-10-22 09:44
#1

Pengar, jobb och känslor - ska det förstås stå

//

Lena

MonicaLagerquist
2017-10-22 09:45
#2

Instämmer till 110%

Det är bara köparna av dessa valpar som kan få stopp på eländet.

Stolt ägare till fem La permer

Lena129
2017-10-22 14:13
#3

Och glöm inte - registrerad i Jordbruksverket betyder att det är en oregistrerad hund och alltså en blandras.

//

Lena

Lena129
2017-10-22 14:13
#4

Och glöm inte - registrerad i Jordbruksverket betyder att det är en oregistrerad hund och alltså en blandras.

//

Lena

Upp till toppen
Annons: