Annons:
Etikettbeteende
Läst 800 ggr
CupcakeGod
4/7/17, 4:16 PM

kissar inomhus

Long story short. Pappas chihuahua var för bortskämd och aggressiv så vi tog tag i det och började träna henne. Vi följer hundpsykologens råd etc etc. Hon får mycket mindre uppmärksamhet än för 2 veckor sedan. Hon får rätt mängd uppmärksamhet istället.

Så fort vi började träna henne började hon urinera inomhus på ställen där min pappa brukade sitta och mysa med henne. Hon lämnas aldrig ensam hemma längre än 3-4 timmar och har alltid tillgång till trädgården. 

Pappa var inte hemma igår hela dagen. 

Idag när vi jobbade i trädgården kissade hon i ett hörn så hon fick sitt straff precis som hundpsykologen sa att vi ska straffa henne. Ett par timmar senare lämnades hon ensam i trädgården med dörr öppen till huset. Hon kom in och kissade under pappas fåtölj där han alltid sitter. Hon gjorde det framför mig. 

Vad ska jag göra? Det kan inte fortsätta så här. Hon är helt frisk.

Annons:
vallhund
4/7/17, 4:39 PM
#1

Hur o varför straffar ni henne?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

ChristineF
4/7/17, 10:03 PM
#2

Har svårt att tro att en utbildad hundpsykolog år 2017 skulle rekommendera bestraffning (dessutom i efterhand) och avråda mys/uppmärksamhet. Kolla noga så hunden är frisk (ej UVI) och börja gå ut oftare som med en valp, beröm när hunden kissar ute. Gå promenader. Börja med positiv förstärkning i all träning. Låter som hunden är otrygg. Mer orkar jag inte skriva då jag faktiskt är osäker på om du är seriös, kanske har fel? Kontakta en brukshundsklubb/annan hundpsykolog/problemhundskonsult och veterinär så borde du få vettiga råd.

Upp till toppen
Annons: