Annons:
Etikettallmänt
Läst 795 ggr
Lena129
1/5/17, 8:59 AM

Täckeshataren

Korthårig chi utan underull! Jag har haft lite ångest inför vintern eftersom hon är min första chihuahua. Till min lättnad har hon utvecklats till en härdig liten hund som hänger med på allt. Dock hatar hon täcken. Så mycket att hon varken kan gå eller kissa eller bajsa. Hon springer och gömmer sig när täcke kommer fram. -10 grader blåst och snö. Då åkte täcke på i alla fall. Hunden bistert sur och arg. Inga köldkramper och kommer hem varm. Matte var nöjd. Kanske vavvisen också. Dock blev hon tvungen gå ut extra efter hemkomsten för att bajsa. Utan täcke. :) Det är ju svårt att göra ifrån sig med täcke!

//

Lena

Annons:
ChristineF
1/5/17, 9:43 AM
#1

Haha 😃 Bra start att hon går iaf! Har också en som hatar både täcke och tröja. Hon ser ut som hon ska sjunka genom golvet när jag tar fram kläder i hallen, riktigt eländig! Sen ute blir hon knasig och snurrar runt, lägger sig på marken/i snön och ska försöka dra av sig skiten ;-) Men går vi på så lugnar hon sig och gör ifrån sig med.

Lena129
1/5/17, 2:34 PM
#2

Jag läser i en annan tråd att det finns dom som har många - chi. T ex 17! Hur gör man med täcken när man ska ut och gå och det är täckesväder..?

//

Lena

ChristineF
1/5/17, 4:13 PM
#3

#2 Den andra tråden här är att vi räknar ihop hur många vi har tillsammans här på sajten! Haha ett litet missförstånd tror jag? 😃
Men visst finns det kennelägare som har många, vet en som har/hade 13 vavvor. Kostar ju lite och lär ta tid att klä på alla, för att inte tala om duscha. Pust! Men säkerligen helmysigt med ett stort gäng och de flesta brinner ju för kenneln och att få fram trevliga och sunda chihuahuor 😍

Upp till toppen
Annons: