Annons:
Etikettchihuahua-ifokus
Läst 1677 ggr
[Sagasvan]
8/9/16, 5:44 PM

billigaste chihuahua

Jag vill skaffa 2 stycken chihuahuor men vet inte vart billigaste finns

Annons:
Codswallop
8/9/16, 5:50 PM
#1

Varför vill du ha en billig Chihuahua?

[Sagasvan]
11/24/16, 5:59 PM
#2

Kanske inte en bilig så men kanske inte 20k direkt om du förstår

Temmy
11/24/16, 6:19 PM
#3

Tja, en 20-30k totalt lär du komma upp i om du ska ha två dessutom. Glöm inte heller bort att inköpspriset inte är någonting jämfört med övriga kostnader när man skaffar hund.

Råder dig att ta kontakt med uppfödare (t.ex via rasklubben) som du tycker verka ha en sund avelsfilosofi, snacka lite med dem och ev. fråga vad de brukar ta för sina valpar.

ChristineF
11/24/16, 9:43 PM
#4

Uttrycket "man får vad man betalar för" stämmer oftast, vill du ha en frisk och trevlig chihuahua med stamtavla (som garanterar att det är just en chihuahua och att aveln gått rätt till med hälsokoll av föräldrar t.ex.) så får du vara beredd på att spara lite. Chihuahuacirkelns rekommenderade pris för en valp ligger på 15.000kr, sen kan det röra sig några tusen ner och upp. Är du inte intresserad av utställning så kan valpar med bettfel eller liknande säljas billigare. Även omplaceringar. Efter inköpspris så tillkommer andra kostnader t.ex. försäkring, foder, godis, leksaker, ben, veterinärkostnader, hundkurser m.m.. 
Ett tips är att kolla på chihuahuacirkelns hemsida och köp/sälj-grupper för rasen på facebook. På blocket kan man hitta guldkorn (jag har ett här hemma), vissa seriösa uppfödare annonserar där, men man får vara kritisk, för det finns mycket osunt med. Lycka till!

nathaliejill
11/29/16, 1:25 PM
#5

Du skulle kunna adoptera en (föredetta) gatohund, finns som du kanske vet företag som räddar gatohundar och låter privatpersoner adoptera dom. Har inte helt koll på kostnaden dock, men vad jag vet ska det inte vara någon allt förstor summa. Men det är bra om du vill göra en god gärning samtidigt.

Upp till toppen
Annons: