Annons:
Etikettchihuahua-ifokus
Läst 1375 ggr
[linda1989]
2016-04-11 12:29

Hur var era hundar som valp/unghund

Som rubriken låter, hur var era vavvor som valpar/unghundar. Det ni har lust med att dela med er av. Allt från hyss till träning =) Har själv en liten hane på 12 veckor här hemma som gärna vill gosa in sig så tätt på huvudet som det går (eller runt halsen).

Annons:
Caesars_matte
2016-04-11 14:20
#1

Caesar har alltid varit en sovkorv, soffpotatis, slöhög, när han var liten valp så var han "valpig", lekte och somnade där han befann sig. Men han har också alltid varit som ett litet plåster på mig, följer mig vart jag än går, även om han sover, för då vaknar han direkt och ska med.

Vi har haft en enorm tur med honom, eller så har vi bara gjort rätt, jag vet inte. Men han har aldrig gnagt på möbler, skor, mattor etc. Gjorde "byten" med honom om han ens tänkte gnaga på nåt som han inte fick gnaga på, det läste jag i en valpbok vi lånade när han kom till oss. Det som varit svårt, och fortfarande är, är rumsrenheten. Vi tränar stenhårt!

[linda1989]
2016-04-11 15:03
#2

#1 Haha sött. Kul att läsa och känna igen sig lite. Ja sån är Mio också, min sambo kan gå ut och in genom ytterdörren utan att han bryr sig men så fort jag gör det gnyr han konstant. Han har valt ut mig som han går till mest just nu. 

Va skönt att ni sluppit det där med bita sönder saker! Ger honom mycket tuggben och har en hund sedan innan så de leker sig trötta bägge två. Ja jag har ju hört att det kan ta lång tid innan de är helt rumsrena men bra att du inte ger dig utan kämpar på =)

ChristineF
2016-04-11 17:42
#3

Vad mysigt!
Signe köpte jag som vuxen, men Chica har varit hos oss sen hon var 4 mån valp. Hon var en busig och enkel valp. Hon gnagde inte sönder grejer (ok en toffla som redan var sönder😉), hon sov hela natten från dag 1 och var bäst i klassen på valpkursen. Modig tjej som hoppade i sjön direkt och brydde sig inte om åskoväder. Däremot väldigt osäker i hundmöten och lite försiktig med människor. Numera går hundmöten bra, lite vakt sen vi fick Signe, men börjar bli bättre igen. Människor tycker hon mycket om nu! Har alltid varit lätt att klippa klor (somnar) och borsta tänder på (gillar inte, men accepterar). Lite sen med rumsrenheten, 10 mån, men efter det klockren och säger alltid till genom att ställa sig och titta på oss och dörren. Började direkt med mysig valphage inne som hon fick vara i när vi gick runt i hemmet för att hon skulle lära sig att hon inte behöver vara efter oss hela tiden. Sen plockade vi bort den och hon kunde vara i soffan t.ex. Gick bra att lämna o slänga sopor och göra ärenden. Vid vuxen ålder funkar flera timmar om det skulle behövas.  Lycka till med lillkillen!

[linda1989]
2016-04-11 18:06
#4

Åh ni får gärna lägga in valpbilder också om ni vill 😍 

#3 Va skönt att allt gått så bra med dina och att de går så bra ihop =) Önskar att min lilla valp var lika lätt vid kloklippning, lätt precis nu när han kom men nu tycker han inte det är lika roligt längre.. Men vi tränar varje dag på hantering. Jag har en annan ras sedan innan, de är bästa vänner och sover tillsammans. Smart med valphagen!

[linda1989]
2016-04-11 18:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nyvaken liten kille

ChristineF
2016-04-11 20:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Söt! Jo är bra att mysa o massera tassar, peta lite på läppar/tänder så det inte blir nån stor grej. Kul att de kommer så bra överens redan! Så här liten, söt och korthårig var Chica när hon kom till oss som 4mån valp ❤

Annons:
[linda1989]
2016-04-11 20:51
#7

#6 Så söt =) Härlig färg. Ja precis och vänja honom vid att bli borstad som är det läskigaste som finns just nu.

Upp till toppen
Annons: