Annons:
Etikettchihuahua-ifokus
Läst 1632 ggr
Caesars_matte
2016-04-04 18:39

Hålla sig i stillhet?

Halloj!

En fråga som inte rör just chihuahua, men eftersom detta är den enda gruppen jag är med i så frågar jag er här. Min svägerska har en jack russell-chiblandis som fått diagnos patellaluxation grad 3 (eventuellt) men som är ordinerad vila fram till röntgen, sövning, operation osv. Men HUR håller man en liten, superaktiv hund stilla? Svägerskan leker inte med henne längre, går endast ut för att göra behoven men hunden börjar leka med sig själv och far omkring överallt! Hon har så mycket energi i kroppen och behöver få utlopp för den. Tips?

Annons:
TheaV
2016-04-04 18:49
#1

Begränsa utrymmet så hon inte har möjlighet att springa omkring. Har opererat båda knäna på min hund så han har verkligen fått träna på att vara stilla de senaste åren, han blir 3 i sommar.

vallhund
2016-04-04 19:38
#2

Hjärngympa.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Caesars_matte
2016-04-04 20:31
#3

Tack! Ska vidarebefordra till svägerskan! Håller de sig stilla efter en operation eller finns risk att hon far runt ändå? Gipsar de?

ChristineF
2016-04-05 09:56
#4

Vad jobbigt, hoppas operationen blir lyckad!
Jag skulle också begränsa ytan och försöka träna lugna aktiviteter, t.ex. träna ligg, sitt och tass. Även passivitet, miljö och stadga är ju toppen! Sitt med hunden i knät och titta i olika miljöer, belöna lugnt beteende. Mys mycket i soffan! Att bara begränsa ytan, rasta hunden utanför och inte busa kan göra hunden deppig eller väldigt energisk/stressad, plus att det är tråkigt att inte umgås med sin hund såklart. ❤️ Jag tror det finns en risk att hunden blir pigg att röra på sig efter operation med, vet att vissa behövt ha valphage. Tror inte de gipsar, men det har veterinären koll på.

Caesars_matte
2016-04-05 14:45
#5

Tack ChristineF!

TheaV
2016-04-05 19:57
#6

Min vovve var lugn första dagarna, förmodligen för att han var trött efter operationen och en natt på djursjukhuset, men sedan blev han bara piggare och piggare. Redan efter någon vecka verkade han tro att han var helt frisk, tokhunden.. Dock blev han sur och gick och la sig så fort vi satte på honom tratten, så det fick bli vår nödlösning när han fick tokryck haha :-)

Annons:
Caesars_matte
2016-04-06 14:29
#7

Smart med tratten! Ska vidarebefordra era tips till svägerskan!

Upp till toppen
Annons: