Annons:
Etikettallmänt
Läst 1268 ggr
sophiemadeleine
2016-02-05 20:11

Lillkillen <3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Dior fick plötsligt ont i ryggen för ca 4v sedan, troligen en inflammation i en muskel då han blev bra efter en veckas kur med Metacam (inflammationshämmande) samt muskelavslappnande, som vet. ordinerande. Han är helt som vanligt sedan 3v, gör glatt konster på eget initiativ i hopp om godis osv, haha :) (ja, han är lite tokig) :-D Han blev väldigt dålig sent en natt, bara pep och han kunde absolut inte sova fastän han var helt slut.. :-( Han är verkligen inte den som gör ljud ifrån sig i vanliga fall .. blev full fart till veterinären så fort de öppnade. Där trodde de först att det var bukspottkörtelsinflamation han hade fått, så en massa prover togs. Alla prover var perfekt, (lever, bukspottkörtel, njurar osv) och de kom istället fram till att det var något i ryggen. Röntgen gjordes, de hittade en liten förändring, men menade att det mycket troligt skulle bli bra med inflammationshämmande (Metacam) samt muskelavslappnande som han fick i 4dagar. Han fick också sprutor med smärtstillande av vet. de två första dagarna. Det var verkligen hemskt, och sprutorna hjälpte bara ca 2h, sen hade han ont igen. Tack och lov försvann det nästan direkt när han fick Metacamet ordinerat, troligen eftersom sprutorna han fick inte var inflammationshämmande, medan Metacamet har de egenskaperna. Tack och lov blev han snabbt bra, och nu är det 3v sedan han slutade med medicinkuren :-) Beställde hem ett Back on track-täcke i fleece som han får ha några timmar om dagen för säkerhetsskull, samt i förebyggande syfte :) Han får även vila från trappor och diverse hopp i den mån det går, även om han inte vill förstå det :-P Hinner inte med alltid, men det verkar inte bekomma honom det minsta att hoppa ner från soffan osv :-) Typiskt nog var BoT-täcket för stort, trots att jag valde rygglängd 21cm. Blev tvungen att sprätta bort magdelen tyvärr då den typ var längre än honom. Täcket mäter dock endast 18cm till hålet för svansen.. men ändå för stort, jag förstår inte :-P men har lyckats ställa in det så det passar någorlunda nu, men eftersom dessa täcken täcker hela rumpan blir det dock lite ivägen när han ligger ner. Men han får stå ut med det, det får vara värt det helt enkelt! :-) Här kommer en bild från igår på min duktiga lillkille! :-) (som fullkomligen glatt studsar på stället när han ska få godis igen) Är såå tacksam och glad över att han är lika pigg och glad som vanligt :'-)

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
[linda1989]
2016-02-05 21:24
#1

Skönt att det gick bra trots allt och att han är återställd!

sophiemadeleine
2016-02-05 21:47
#2

Åh, ja jag är så tacksam att det inte var nåt allvarligt :-)..

Medarbetare på Chihuahua

Upp till toppen
Annons: