Annons:
Etikettallmänt
Läst 1953 ggr
Cam88
2015-07-20 14:35

Liten möter Stor

Glad överraskning idag när det fanns en liten chihuahua på besök i lilla Ystad, finns inte så många som har rasen här i stan så det är ovanligt :)

Jag vet inte hur det är med er men jag har då aldrig tänkt på vilken skillnad det är på rasen! Här kom jag med min Molly som väger 3 kg och har ganska långa ben så hon blir hög, och den lilla som inte vägde mer än runt 2 kg och var jätte liten om man kollar på  Mollly :) Såg faktiskt ut som valp och fullvuxen.

Deras huvud var också väldigt olika, Molly har en spetsig nos medan den andra hade kort nos!

Det var då jag ställde mig själv frågan, är det egentligen en chihuahua jag har?! haha :)

Har ni kanske lite bilder som visar vilken skillnad där är på rasen ? Jag tänkte inte på att ta någon bild, får fixa det om vi möts igen :)

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
sophiemadeleine
2015-07-20 15:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Två minisar :-) Dior nästan 1,6 kg och chokladtiken Stina på 1,9 kg. Dior är väligt fluffig dock, till skillnad från Stina som inte är klar i pälsen då hon forfarande växer :-)

Medarbetare på Chihuahua

Cam88
2015-07-20 15:31
#2

Åh så söta dem är :) där är också stor skillnad på dem :)

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
2015-07-22 06:16
#3

Jaa, tänk att grammen ändå gör sådan skillnad 😁 Hoppas på fler jämförelsebilder :-D , tycker också att det är roligt att det ändå kan variera så otroligt mycket trots samma ras! :-)

Medarbetare på Chihuahua

Upp till toppen
Annons: