Annons:
Etikettallmänt
Läst 1390 ggr
Yamuna
4/10/15, 2:31 PM

Icke rumsren

Hej! Har idag blivit erbjuden att ta över en vuxen vavva. Det är en dam som bor i hus på landet med sex hundar som måste minimera sin flock för hon ska flytta till lägenhet. Men…de är inte 100% rumsrena.  Vad tror ni, går det att träna upp? Jag bor också i lgh och har två daghundar som jag går ut med ofta och de är ju rumsrena.

Annons:
[Trollbjörken]
4/10/15, 2:33 PM
#1

Jag tror absolut det kommer gå att träna dem till att bli rumsrena, mycket tålamod och belöningar så kommer det nog gå bra :)

Yamuna
4/10/15, 4:23 PM
#2

Men är inte risken stor att mina daghundar tar efter och börjar göra sina behov inomhus?

Rwawr
5/22/15, 2:00 PM
#3

Jag tog över en hund för ca ett år sedan nu, den tidigare ägaren hade slarvat med träningen så han kissar inne här hemma, även min yngre hund som var rumsren har börjat pissa inne.. väldigt frustrerande och har försökt med allt (!!) Ingenting hjälper eller funkar för att få dem att sluta.. Kan vara bra att tänka på.

[Trollbjörken]
5/26/15, 2:35 PM
#4

Min chinese crestedtik blev inte rumsren förens hon var nästan 2 år, medans min äldre hane aldrig tog efter henne och kissade inte inne. Så det är nog olika från hund till hund om de börja härma

Mr Raja
5/26/15, 6:04 PM
#5

Om du är intresserad av den hunden så kanske du skulle ta hem och jobba med att få henne rumsren ett par veckor, utan daghundarna. Kanske ska de vara sommarledigt nu så att du skulle få tid och ork över till din egen hund nu i så fall - för det blir ju till att backa till valpträning för att få henne rumsren, natt som dag. I varje fall skulle jag gjort så.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Upp till toppen
Annons: