Annons:
Etikettutställning
Läst 1320 ggr
KhiraE
2015-03-16 19:16

Behöver mer info om utställning.

Hoppas att ngn där ute vill hjälpa mig med min fråga. Jag har en liten chihuahua tik, precis fyllda ett år, med stamtavla. Jag har på senare tider börjat fundera mer och mer över utställning, då jag tror att det skulle vara roligt för oss båda. Det är dock min första hund, så jag har försökt att läsa mig till mer info. Några av mina frågor har jag dock inte riktigt fått svar på. - hur går anmälan till och hur anmäler jag mig till en utställning? - min hund är väldigt sprallig och leksugen direkt hon träffar andra hundar, hur funkar det på en utställning? ( ser framför mig att utställningshundar är väldigt väluppfostrade och lydiga, har jag fel?) hoppas ni förstår frågan :)) - min tik är vetrinärbesiktad och utan anmärkning. Samt innehar stamtavla. Utöver det, hur vet jag om hon platsar på en utställning. ( i mina ögon är hon finast av allt, och ur mina mamma ögon är det väldigt svårt att se några defekter om ni förstår mig rätt :)) - förberedelser innan utställning? Kloklippning, ren, kammad, fin mun/tänder, något mer jag behöver tänka på? Kom gärna med fler tips och råd om ni känner att ni vill dela med er :-) blir tacksam för all info jag kan få :))

Annons:
AnnaKarin
2015-03-17 10:00
#1

Så här på vårkanten brukar de lokala kennel- och brukshundsklubbarna ha utställningsträningar. Kontakta någon klubb och hör efter. Det är bra träning för er båda.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

KhiraE
2015-03-21 09:07
#2

Tack så mkt! Det ska jag kolla upp :)

Upp till toppen
Annons: