Annons:
Etikettchihuahua
Läst 1231 ggr
Caesars_matte
2015-03-10 16:48

Klofråga

Vi har alltid haft problem med att klippa Caesars klor, det är jämt en strid på kniven med mycket skrik, vrid och felklippningar. IBLAND får vi till det och han är helt stilla och lugn. Hur som, jag undrar om klorna är för långa när det låter klick-klick-klick när han går på golvet? Har precis lyckats klippa nästan alla klor och det klickar fortfarande…. Har jag klippt för kort då?

Annons:
ChristineF
2015-03-10 21:20
#1

Lite låter det ju om man jämför med katter med indragna klor ;-) Men inte överdrivet mycket. Det bästa är nog att gå till en veterinär och klippa klorna och fråga hur de ska vara.

[bat]
2015-03-11 00:25
#2

Har samma problem med min, brukar alltid försöka hålla de så pass korta att de inte böjer sig mot golvet så att säga. Verkar lite oskönt för vovven. Men han är inget fan av klotången, så brukar låta matte ta hand om det och då har de ibland vuxit till sig lite. 😡

AnnaKarin
2015-03-11 08:29
#3

Vi har fyra hundar och den näst äldsta är hopplös att klippa klor på. Hon skriker och sprattlar men om maken håller i henne och kliar henne på magen så kan hon inte sprattla och njuta samtidigt så då passar jag på med klosaxen. De andra tre är inga problem.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Upp till toppen
Annons: