Annons:
Etikettallmänt
Läst 1479 ggr
rödbeta
1/14/15, 2:28 PM

Inte min typ av hund?

Hej!

Det är som så att jag skaffade en chihuahua omplacering för ungefär sex månader sedan, hon är snart ett år gammal.
När hon först kom till mig var hon fruktansvärt osäker och rädd för det mesta, men är idag mer framåt och har utvecklats så himla fint. Kan ibland skälla mot andra om man inte är med, och behöver fortfarande avledas. Annars en otroligt positiv och kontaktsökande tjej!

Nu är det så att jag kan inte känna något typ… Band? mellan oss, eller en speciell kontakt. Även om det har gått så himla bra känns det fortfarande inte som min typ utav hund. Det är helt fruktansvärt att behöva känna på detta viset.

Är det någon som känner igen sig? som kan ge lite tips och råd? kanske kommer det att växa fram något mer, men jag kan inte känna typ "åh, jag och min hund klickar verkligen"

Annons:
ChristineF
1/14/15, 9:48 PM
#1

Hej!
Vad jobbigt, det är inte alltid lätt med känslor.. Det kan ju bero på så mycket annat runt om eller som inte alls har med saken att göra precis som med människoförhållanden! Skönt att ni gör framsteg i träningen iaf! Jag mådde inte bra när jag fick hem Chica, hade lite ångest i några veckor (blandat med glädje) och tänkte "Vad har jag gjort? Jag kommer vara låst i många år. Hur ska jag ta ansvar för den lilla valpen?" Men efter ett tag började jag komma tillbaks till mitt normala jag igen och såg lösningar på allt som jag egentligen tänkt ut innan köpet. Kändes mycket bättre efter valpkurs och sedan fortsatte vi gå kurser vilket jag tycker stärker bandet mycket. Att hitta någon hundsport/aktivitet som både du och hon gillar/är bra på tillsammans är mitt tips och träna mycket kontaktövningar! :-) Tänk efter om det är några andra oklarheter eller problem i livet som kan dra ner känslorna, ha tålamod. Tror inte det skulle kännas bättre med en annan hund eller ras, man brukar fasta för sina djur oavsett om de har sina små egenheter eller problem. Hoppas ni hittar varandra! ❤️

rödbeta
1/15/15, 10:59 AM
#2

#1
Nej, precis. Jag tror att mycket runt omkring påverkar, som du säger. 
Hon är en väldigt trevlig hund och det lyser verkligen om henne när vi jobbar och hon visar att hon kan!

Jag ska lägga kraven på hyllan ett tag tror jag och bara fokusera på vad som är roligt.

Tack för svar :)

Upp till toppen
Annons: