Annons:
Etiketthälsa
Läst 1659 ggr
Cam88
10/10/14, 4:19 PM

Orolig matte

Min älskade Molly hostar och krampar när hon blir blir extra glad … Bakbenen blir som om hon bli kobent , min sambo tycker även att hon har blivit lite större runt revbenen.., jag är orolig, de hörs många gånger som hon inte får luft! Någon som har varit med om detta? Vad kan man göra? Sambon tror att hon behöver mer mortion Tacksam för svar :)

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
vallhund
10/10/14, 4:30 PM
#1

Vad säger veterinären?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Cam88
10/10/14, 6:08 PM
#2

1# förra gången hon hade det så sa dem mer motion men tycker inte att de har hjälpt så ja tänkte råd fråga med er först

Medarbetare på Chihuahua

AnnaKarin
10/10/14, 10:16 PM
#3

Fråga en annan veterinär.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

vallhund
10/10/14, 11:22 PM
#4

Eftersom både sambon o veterinären vid förra tillfället föreslår mer motion så är det nog det som behövs, gissningsvis i kombination med strikt diet för att hålla vikten nere.

Men eftersom hon krampar o verkar ha svårt att få luft/hostar så skulle jag låta en veterinär på en lite större klinik göra en fullständig hälsokontroll på henne.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

AnnaKarin
10/11/14, 11:36 AM
#5

Vår första vavva fick kramp i struplocket och då fick inte han luft, det var jättejobbigt. Vi fick massera lite försiktigt över strupen och blåsa in luft i näsan på honom så släppte det. Otäckt när det sitter i länge, han blev blå om tungan några gånger. Efter en rejäl dos med kortison så fick han aldrig några fler anfall konstigt nog. Det kan växa bort.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Rafflan
10/27/14, 10:29 PM
#6

det kan inte vara trachealkollaps? sånt kan vara allvarligt :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: