Annons:
Etikettchihuahua-ifokus
Läst 1416 ggr
Caesars_matte
7/28/14, 9:35 PM

Kissproblem BIG time!

Ska ringa veterinären imorgon, men tänkte höra med er som är vana vid hundar och chihuahuor i synnerhet. Caesar har börjat kissa jättemycket och han verkar ha svårt att hålla sig. Nu när det är varmt så dricker han iofs mer, men han kissar OFTA och MYCKET. När han sover och vaknar kan han inte ens hålla sig, det bara rinner ur honom. Vi lyfter snabbt ut honom i trädgården, och då kommer det ännu mer. Igår natt sov han som vanligt i vår säng, och när jag vände mig om såg jag att han låg i en stor pöl av kiss. Han har alltså kissat på sig i sömnen! 

Är det bara sommarvädret som ger detta frekventa kissande, eller har han urinvägsinfektion? Han verkar inte ha ont, och han kissar som sagt mycket varje gång, inget småskvättande.  Ibland säger han till, men oftast bara rinner det och han verkar inte ens skämmas över det.

Annons:
AnnaKarin
7/29/14, 9:34 AM
#1

Vad sa veterinären? Låter ju inte bra att det bara rinner ur honom.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lejonhjarta
7/30/14, 2:33 AM
#2

Låter inte som det är pga att det är varmt och att han dricker. Nått är fel snarare!

ChristineF
8/5/14, 12:50 PM
#3

Låter som uvi, hoppas det går bra hos veterinären!

Caesars_matte
8/18/14, 8:11 AM
#4

Ursäkta att jag dröjt med svaret-lyckades logga ut mig själv och kom inte in igen.

Pratade med veterinären som tyckte det lät som att han druckit rejält under värmeböljan, och rådde mig att avvakta ett par dagar. Vilket också var sant och sparade mig pengar-han har inte kissat så där något mer sen värmen gav med sig. Så det var förmodligen översvämning i urinblåsan!

ChristineF
8/18/14, 7:00 PM
#5

Vad skönt att höra! :) (men håll ändå koll så det inte blir värre igen)

Upp till toppen
Annons: