Annons:
Etikettchihuahua-ifokus
Läst 2490 ggr
Caesars_matte
7/19/14, 11:17 AM

Mat och utfodring

Nu är min lille kille 10 månader. Vi började med RC som vi bytte till Acana, som han älskar. Har läst lite om VoH, och börjar fundera på om det är ännu bättre? Han har en glupande aptit, så det är inget problem att byta foder. Men, hur fördelar ni maten? Han utfodrades som valp med 2 msk RC x 4, Acana 1 msk x 4. Får era halvvuxna/vuxna hundar två ggr per dag eller hur gör ni? Eller ska han fortsätta äta fyra ggr/dag fast i mindre mängder? Förvirrande…

Annons:
Lejonhjarta
7/19/14, 1:01 PM
#1

Våran är 1 år precis nu och har länge bara ätit 1 gång om dagen och det kvälls/nattetid. Enda gången  passar fröken Vad jag hört så är 1 gång om  dagen det bästa för det efterliknar det dom går i det fria livet. Har man en hund som är smal, svårt att hålla hullet så är det bra att ge dom mat efter sista rastningen då det får ligga  magen längre har jag fått höra.

Calibe
7/20/14, 9:22 AM
#2

Min blir 7 mån nästa vecka och äter nu 2 ggr om dagen, om han inte krånglar, då blir det 1.

murmilura
7/24/14, 12:52 AM
#3

Jag hade absolut testat VoH och tillsatt rött kött ibland, det är bättre än torrfoder.
Hade serverat 2ggr per dag.
Som valp har jag för mig att man ska antingen ge 7% av valpens vikt eller 2-3% av valpens förväntade vuxenvikt. :)

ChristineF
7/27/14, 3:05 PM
#4

Är jättenöjd med vom og hundemat, jag ger en halv burgare om dagen uppdelat på två. Ser inte så mkt ut, men hon håller sig perfekt på det. Smidigt också då andra halvan kan förvaras i burk i kulen till nästa dag och sen tar man upp en ny som får tina i kyl under natten. :) Problem med undervikt och magkatarr har försvunnit sen vi började med det, tror tänderna håller sig bättre med så länge de får ben att gnaga på. Avföringen blir halverad eftersom de tar upp mycket mer näring och det luktar knappt. Ger lite laxolja på morgonens mål så håller sig magen perfekt, kan bli aningen hård annars, men lite hårt ska det ju vara.

Caesars_matte
7/28/14, 9:32 PM
#5

Nu har han ätit Mush köttbullar för nybörjare en dryg vecka, funkar finfint och han gillar det skarpt! Men han är ständigt hungrig verkar det som-är hundar det eller är han annorlunda?

Lejonhjarta
7/30/14, 2:35 AM
#6

Är nog lika olika på hundar som på oss människor. Min äter endast på kvällar å nätter. Å bara dessa Mush-bullar annars får det vara…

Annons:
nlinds
7/31/14, 9:13 AM
#7

Min började äta 2 gånger om dagen när han var 3 månader. Nu när han är 1 år och 3 månader så äter han bara en gång om dagen ( han äter mycket bättre om han får på kvällen) Har provat att ge på morgonen men han ratar det direkt.

Mina båda hundar får färskfodret Nordic sp + .

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

ChristineF
8/5/14, 12:55 PM
#8

Är stor skillnad på hungrig och sugen, håller de fint hull och muskler och ej har magknip eller kräks pga tom mage, då tror jag man ger lagom med foder. Sugnapå nåt gott kan de vara dygnet runt ;-) man får se till att inte belöna tiggeri utan ge godis vid träning och spontant :-)

Caesars_matte
8/18/14, 8:09 AM
#9

Hej igen!

Nu har första intropåsen med bullar tagit slut-ska jag köra en påse till då? Står ingenstans tycker jag.

ChristineF
8/18/14, 7:02 PM
Upp till toppen
Annons: