Annons:
Etikettallmänt
Läst 1845 ggr
Saffran0Spice
6/11/14, 9:22 PM

Så ledsamt!

Där jag bor finns en familj med 3 vavvor, dessa människor borde inte ha hund =(

vavvorna springer lösa, helt utan att ägarna har kontroll - de jagar folk, de skäller konstant och springer mot främmande hundar. När ägarna ska ta dem så springer vavvorna undan ut på vägar och liknande!

De har verkligen noll kontroll på dem och ändå låter de vavvorna gå lösa varje dag! Flera gånger har de satt efter mig och min hund, dock har jag lyckats få dem att stanna eller springa iväg igen.

Jag är rädd att de ska bita mig eller min hund, och om inte annat så är det ju uppbyggt för att någon av de tre ska skadas riktigt ordentligt!

Det är så ledsamt, man väntar bara på att en bil eller ''fel'' hund kommer för nära och det tar slut för en av dem =(
Jag har pratat med ägaren, de skiter fullständigt i vad man har att säga och svarar bara otrevligt att de visst har koll och att man ska sköta sitt eget. Anmäla har flera gjort men inget händer…

Ska verkligen någon av dessa tre små behöva sätta livet till innan dessa inkompetenta ägare fattar allvaret 😡

Annons:
Anna-Helga
6/12/14, 8:54 AM
#1

Trist. Vore det stora hundar hade det kanske varit annorlunda tyvärr. Men det är väl bara att kämpa på. Inte vet jag om det hjälper, men vet du var de bor kanske du kan lägga info om hundkurser eller annat i brevlådan med jämna mellanrum… Tyvärr brukar de som verkligen behöver inte alls vara intresserade av att gå kurser. Men det är ju strikt hundägaransvar som gäller, så det är inte ok att ha hunden lös på det viset, anmälningarna ska ju tas på allvar även om det är små hundar det gäller. Ibland är det ju tyvärr så att något riktigt tråkigt måste hända innan det tas på allvar.

Saffran0Spice
6/12/14, 10:29 AM
#2

#1 Ja det är ju så
Dom blir väldigt arga om man kommenterar deras hundhållning - även om hundarna hoppas efter en samtidigt >.<

Jag överväger att plocka upp en av hundarna en dag så att ''den försvinner'' och lämna över till polisen, då kanske de fattar hur illa det kan gå (även om hunden inte skadas på riktigt så att säga)

För som det är nu kommer det smälla en dag - och med så små som dessa vavvor är så är det knappast dom som går vinnande därifrån =(

VildaVittra
6/14/14, 1:05 AM
#3

Sprayflaska med svårborttvättad men harmlös färg att använda när de kommer för nära?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
6/14/14, 10:28 AM
#4

#3 klassas inte det som ''misshandel'' om jag färgar en annans djur?

VildaVittra
6/14/14, 11:01 AM
#5

#4 Man har ju rätt till att försvara sig, du bara råkade ha den sprutan i handen när du fick panik.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
6/14/14, 11:04 AM
#6

#5 hehehe ja just de - de hade jag ju glömt 😉
Tips på färg? 😃

Annons:
VildaVittra
6/14/14, 11:10 AM
#7

#6 Jag och kompisarna smetade in oss i blåbär när jag var liten och mamma sagt att vi inte fick gå och bada mer den dagen, satan vad det satt. 😎

Eller finns det skunk-odör på flaska? Du skulle ju precis ut och spåra skunk med hunden. 😇

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
6/14/14, 11:14 AM
#8

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
6/14/14, 11:17 AM
#9

#8 Muhahahaha Skunkspray det borde stoppa dem 😈
Dock hjälper ju inte det mot korkade ägare….

VildaVittra
6/14/14, 11:25 AM
#10

#9 Och du tror inte att de kommer vilja slippa att få stinkande vavvor hemma?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
6/14/14, 11:30 AM
#11

#10 Som sagt - korkade ägare - tror inte de kommer fatta, dom lever med ''gamla skolan'' inom hundhantering. Igår såg jag en av vavvorna pissa ner sig när husse höjde rösten =(

Saffran0Spice
6/16/14, 6:47 PM
#12

En av vavvorna bet just ihjäl en skatunge här utanför, stackars lille skatan =(

VildaVittra
6/16/14, 10:35 PM
#13

#12 Det tycker jag du ska anmäla.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
ChristineF
6/16/14, 11:00 PM
#14

Håller med #13, det är lag på att hålla hund i koppel eller under sådan tillsyn att de inte stör djurlivet (dvs går som om de vore i koppel och kommer direkt på inkallning). Att en dödat en skatunge är inte ok. :(
Och om de springer efter dig, din hund och andra så anmäl det med. Ju fler som anmäler (igen) desto större chans att något händer, prata med andra och hör om de upplever situationen som dig.
Du säger den "gamla skolan" och att en hund kissade på sig, är de fysiska mot hundarna? Lägg till det i anmälan. Kanske göm dig och filma om det händer ofta.
Jag kanske är lite extrem, men jag skulle ge fan i om de blev arga på mig (så länge de inte verkade typ livsfarliga :P), vissa ska inte ha djur och de skulle nog inte gråta om de blev sprang bort eller blev omplacerade. Att de blir arga är nog någon form av stolthet, att de minsann klarar av det på deras sätt som är det enda rätta.

[Tilleli]1
6/16/14, 11:06 PM
#15

Som #14 säger är det lag på att ha koppel under den här årstiden.. minns inte exakta datum, men det finns på jbv hemsida. Tycker definitivt du kan anmäla, speciellt nu när de skadat djur i sin omgivning som koppeltvånget finns för att skydda

vallhund
6/16/14, 11:53 PM
#16

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Saffran0Spice
6/17/14, 8:58 AM
#17

#15 Ja koppellagen gäller mellan 1 mars och 28 Augusti (om jag minns korrekt.

#14-15
Jag ska anmäla, men är det till Lst jag bör vända mig i detta fall? Eller gör man polisanmälan?

#16 tack för länken, ska överväga detta, kan va bra mot de andra hundarna i området - vavvorna är lite låga att nå XD

VildaVittra
6/17/14, 9:26 AM
#18

#17 Jag skulle faktiskt börja medpolisen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: