Annons:
Etikettbli-med-valp
Läst 2681 ggr
[SarahOhrn]
6/6/14, 9:56 AM

Välkommen Selma!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen är hon här, 8v gamla Selma! Hon sköter sig ypperligt, inget gnäll och sovit hela natten i sin bur trots att hon precis flyttat från mamma :) Det står "trefärgad" på henne är hon bara trefärgad svart, vit och brun? Det heter inget annat? Skulle den här färgen gå åt skogen på en utställning? :)

Annons:
[SarahOhrn]
6/6/14, 9:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

:)

[SarahOhrn]
6/6/14, 9:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

:)

[SarahOhrn]
6/6/14, 9:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

:)

fuzzie
6/6/14, 10:08 AM
#4

Söt liten tjej! 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

ChristineF
6/6/14, 12:02 PM
#5

Söt! Ser ut att vara trefärgad/tricolor :) Varför skulle färgen inte gå hem på utställning? Den enda som inte är godkänd är merle.

[SarahOhrn]
6/6/14, 3:53 PM
#6

Nej jag tänkte inte att den inte va otillåten utan mer att hon är "felaktigt" tecknad… :)

Annons:
sophiemadeleine
6/6/14, 4:54 PM
#7

#6 åh vad fin hon är! :) hon ser ut att bli modell större! :) du behöver inte oroa dig för teckningen, alla färger/kombinationer är tillåtna bortsett från merle som sagt! :) merlefärgen bär på ögonproblem. lycka till nu, och vad skönt att allt gått så bra:)

Medarbetare på Chihuahua

[SarahOhrn]
6/6/14, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Kärlek!!

Anna-Helga
6/7/14, 9:14 AM
#9

Alla färger utom Merle är som sagt tillåtna, så det hindrar absolut inte utställning! Det är massa annat som spelar in! :) Välkommen in på Hundutställning iFokus också!

ChristineF
6/7/14, 5:40 PM
#10

Aha okej! Som sagt så kommer teckning/färg inte bli något problem för er utan är bara roligt med lite annorlunda teckning, domarna går mer på hur rastypiska de är i övrigt, lycka till med henne! :)

Swadika
6/7/14, 6:13 PM
#11

Så söt hon är :) <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cam88
6/7/14, 7:57 PM
#12

Åhh så söt :)

Medarbetare på Chihuahua

meilin
6/7/14, 11:27 PM
#13

Jättesöt liten tjej :)

Annons:
[MikaelaR]
6/8/14, 3:00 AM
#14

Varför sov hon i en bur sin första natt hemma? jag bara undrar

Tanjis
6/8/14, 6:39 AM
#15

Jag hoppas att du inte har buren stängd för det är strängt förbjudet att ha i sverige. Man kan ha en bur som en koja men då måste dörren vara bortmonterad. En stängd bur får man enbart ha vid transsport

Lejonhjarta
6/8/14, 8:09 AM
#16

Våran vavva har åxå bur. Hade hon inte haft det så skulle hon aldrig få äta i fred eller ha sin mat i fred för katterna. Buren är dock bara stängd under tiden hon får sin mat.

[SarahOhrn]
6/8/14, 11:01 AM
#17

Buren är öppen! Det är en tygbur som vi har i bilen annars som man kan öppna på ena sidan. Och varför hon sov i den? För att hon trivs i den?! Fattar inte ens att man ifrågasätter varför! Vågar inte ha henne i sängen för är rädd att lägga oss på henne + att hon ska hoppa ut från den (hon har ramlat ner en gång redan…) och hon sover hela nätterna i buren och trivs bra att krypa in där, använder inte ens sin hundbädd.

Anna-Helga
6/8/14, 11:22 AM
#18

Många hundar trivs i sina burar, men sen finns det som vanligt de som missbrukar det hela och har hunden i bur i tid och otid och det är därför det finns en lag som säger att man inte får förvara hundar i bur. Men att ha den som sovställe och krypin tror jag det är många som har! 😎

[SarahOhrn]
6/8/14, 11:29 AM
#19

Ja, hon är i den stängd när vi åker bil och har den öppen inne att gå in i och sover där varje natt + ibland på dagtid.

[MikaelaR]
6/8/14, 6:44 PM
#20

Jag frågade bara varför hon sov i sin bur jag ifrågasatte aldrig varför alla valpar jag känt har velat sova nära första natten därför jag undrade men det är klart det är individuellt du behöver inte bli upprörd ville inte ifrågasätta utan undrade bara och detta är ju ett forum kan lätt bli missförstånd när man inte förklarar vad man menar tydligt

Annons:
[SarahOhrn]
6/8/14, 9:07 PM
#21

#20 Ah, jo det är väl olika. Vi vågade helt enkelt inte ha henne i sängen för risken att lägga sig på henne och att hon skulle ramla ner från sängen… Och hon gnällde inget så då tänkte jag att vi kör på och det gick ju bra hon sov hela natten och väckte oss kl 07! Igår ville hon sova i sängen men fortfarande rädd då hon rusar rakt ur om hon vill ner och äta eller dricka så efter en stund la hon sig i buren och somnade igen till kl 8.

Tollefsenpower
6/27/14, 12:24 AM
#22

så söt hon är

Upp till toppen
Annons: