Annons:
Etikettchihuahua
Läst 3376 ggr
linaes
12/18/13, 5:42 PM

Akut! Vovve blev klöst i ögat

Hej! Min lilla valp blev klöst i ögat av familjens katt tidigare ikväll, ropade o. "grät" men det verkade snabbt gå över.. Märkte ingenting på henne (Såg inte heller vad katten gjorde så jag släppte det) Men nu märkte vi att hennes öga är vått och rött, syns också ett litet "skrapmärke" i ögat. Det är inte i pupillen utan bredvid.

Min sambo är hos sina föräldrar nu eftersom hans mamma kan mycket om hundar o vård osv, se vad hon säger..
Jag har kollat upp jour nr här i närheten också men ska vänta o se tills de kommer tillbaks.

Kan det vara farligt? Det tror ju jag men sambon säger att om det inte är i pupillen kanske det inte är så farligt. Men jag menar kattens klor är väl för det första inte världens hygieniska o. det kan väl lätt förekomma infektion? Även fast det inte är på pupillen.

Annons:
Sugar Mist
12/18/13, 5:44 PM
#1

Är ögat skadat hade jag åkt in direkt till veterinären.

-

juliahhl
12/18/13, 5:49 PM
#2

Svårt att säga.. min lilla kille har också blivit klöst, två gånger. Båda gångerna såg man ett litet märke i ögat, och jag var så orolig så jag nästan satt och grät. För är det allvarligt och man väntar länge kan det gå illa. Men efter några timmar/ett dygn så har han varit bra igen. Så det beror på hur djupt det är. Hoppas det går över av sig självt! :)

Evelina!
12/18/13, 5:51 PM
#3

Åk till vet. Skador på ögonen blir oftast inte bättre av att man avvaktar.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

ChristineF
12/18/13, 7:44 PM
#4

Man ska ju vara noga med veterinär med allt såklart, men har hört att just ögon är något man inte bör vänta med! Djur brukar inte visa smärta (t.ex. kisa) i första taget så det är bäst att kolla upp.
Håller tummarna!

Lejonhjarta
12/19/13, 3:59 AM
#5

Kan vara en skada på hornhinnan och då kan det behövas ögondroppar. Instämmer i att ni bör söka, åtminstonde ringa och rådfråga omg!

nikkiabra
12/19/13, 4:22 AM
#6

Nu är klockan rätt mycket….såg att det hänt tidigare ikväll men jag hoppas ni åkte till veterinären!

Annons:
Lejonhjarta
12/19/13, 7:59 PM
#7

Berätta gärna hur d gick.

Upp till toppen
Annons: