Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2302 ggr
chemicalwarfare
10/16/13, 2:30 PM

Skor och kläder

Min vovve kommer komma hit från Cypern i December så han kommer definitivt vara väldigt frusen.

Vilka skor är bäst på vintern? Grepp och bekvämlighet är väldigt viktigt.

Vad ska han ha för kläder? Gärna till en någorlunda resonabelt pris eftersom han är valp och växer. Men det måste vara varmt och bekvämt nog.

Jag har tänkt att det bara blir kortare rastningar när det är som kallast. Vi bor i Östersund och det kan bli kallare än minus trettio här…

Med vänliga hälsningar My!

Kolla gärna in min instagram mysvensk där ni kan följa mig och min hund!

Annons:
Swadika
10/16/13, 8:28 PM
#1

Skor kan jag inte mycket om, men kolla typ lechien, doggie eller tradera/ebay eller något :) 

När valpen är som minst så kan man köpa en raggsocka, klippa av foten och använda "benet" och bara klippa hål för tassarna. Sen så går det även att fynda rätt bra begagnat på just detta, tradera skulle jag kolla på :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

chemicalwarfare
10/17/13, 10:01 AM
#2

Han är inte så liten:) Han är två månader nu och väger ett kilo trots att han är väldigt mager. Så riktiga kläder är nog det bästa…

Jag kollade lite overaller, Hurtta bland annat… Men nu kanske jag låter korkad… Är det något hål för kisseriet på overallerna?

Med vänliga hälsningar My!

Kolla gärna in min instagram mysvensk där ni kan följa mig och min hund!

ChristineF
10/18/13, 11:24 AM
#3

Ja det är anpassat för hanhundar så både de och tikar kan kissa/bajsa i overall. Dock tycker jag hurttas värmetäcke sitter bäst så de kan röra sig mer. Skor ska inte vara som våra skor utan mer som sockor om man behöver några, annars finns tass-salva också.

chemicalwarfare
10/18/13, 11:31 AM
#4

Okej vad bra haha

Hur bra funkar tassalva när det är 35 minus?:)

Med vänliga hälsningar My!

Kolla gärna in min instagram mysvensk där ni kan följa mig och min hund!

ChristineF
10/18/13, 3:12 PM
#5

#4 Det är väl lite olika från hund till hund, för vissa går det säkert bra men man måste hålla tempo och det blir väl inga långrundor om man inte har en hund som är avlad för sånt väder.
Jag skulle nog hellre rekommendera tass-skydd/skor de dagar de är så kallt. Jag har beställt av en sömmerska som heter Cherstin Martinsson, hon hade en annons med skor förut men hittar den inte, men skicka ett meddelande på facebook och hör om hon fortfarande syr.
Betalade ca 190kr med frakt och de är jättebra, sitter bra utan att ramla av (som många andra gör) och Chica kunde gå normalt/göra behov (nåja, efter hon vant sig😉). Hon ska få använda de när de är som kallast för vi tycker ju om att vara ute i alla väder och motion behövs året runt!
Har även hört bra om dessa: http://www.obtrack.com/sv/shop/index.html
Men de är ju lite dyrare och svårare att få exakt storlek så de sitter kvar utan att sitta för hårt. Men lyckas man är de nog super de med.

chemicalwarfare
10/18/13, 5:20 PM
#6

Min mamma har de där från obtrack till sin hund, men jag tycker de är svåra att få på… Tycker att det är obehagligt att dra så hårt som behövs… Hur är det med de från Cherstin?

Med vänliga hälsningar My!

Kolla gärna in min instagram mysvensk där ni kan följa mig och min hund!

Annons:
ChristineF
10/18/13, 6:08 PM
#7

Jag tycker de gick lätt, de går lite längre upp än andra skor, men är mjuka. Tassen går i lätt, sedan spänner man åt efter. Har bara provat en gång så Chica sprattlade såklart lite, men går säkert bättre efter ett par gånger när hon vänjer sig.
Hittade bild i en grupp, om du går med så borde du kunna se: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200600607487592&set=oa.387064094722932&type=3&theater

Upp till toppen
Annons: