Annons:
Etikettchihuahua
Läst 1516 ggr
BeccaTilda
9/29/13, 11:43 AM

Lite väl dyr?

Igår pratade jag och 2 tjejer om hundar, och då berättade den ena tjejen att hennes farmor precis köpt en chihuahua och att den kostat 45.000kr? Jag sa direkt: Så mycket kan den väl inte kostat? Men då sa båda tjejerna att det är så mycket en chihuahua kostar nu och att de höjt priserna det senaste. Och att det berodde på att många blev av med sina hundar i stölder m.m? Jag tvivlade och sa att en hund av denna ras brukar ligga på allt mellan typ 7.000-18.000 ca, men 45.000! Kan det vara möjligt?

Annons:
ChristineF
9/29/13, 6:20 PM
#1

Det låter som de blivit lurade eller att de drog en historia för dig.. Möjligen att de importerat en vuxen champion och betalt för både resa och hund med fina meriter..
Det rekommenderade priset ligger på 15.000kr, sen kan det väl bli några tusen upp och ner. Numera verkar det däremot rätt svårt att få sålt, då det är så många som tar valpar och vet flera som tagit ca 12.000kr. Så om  hon betalade så mycket så är det ett undantag och inget vanligt.
Vuxna hundar för avel/utställning som är klara i kroppen kan man ta över tjugo för vad jag förstått/hört (inte så insatt, kanske är det lite mer?), men valpar kan man inte garantera att den blir bra för t.ex. utställning så då kan man inte ta så jättehöga priser!

Swadika
9/29/13, 7:41 PM
#2

Om det är en valp så har de nog blivit lurade eller som #1 sa att de drog en historia. Sett vuxna hundar (framförallt hanar) var multichampion champion  och andra höga i utställning som var tillsalu för 40-50 000:- . Men valparna brukar inte gå på så mycket. 

Vet du om det var en valp som hon hade köpt? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

BeccaTilda
9/29/13, 10:17 PM
#3

Som ni båda säger måste de överdrivit priset.. De verkade nämligen känna sig lite dumma i slutet av diskussionen och bytte samtalsämne.. Fattade det som att det var en valp! Frågan är ju varför hon drog till med just det priset? Hahah som att jag skulle ha helt noll koll ;)

Upp till toppen
Annons: