Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1847 ggr
Swadika
2013-09-18 20:13

Reflextäcke

var har ni som har reflextäcken/västar eller vad det heter köpt era? Jag vill ha ett till Theo men jag kan inte hitta någon som sitter bra. Vill även inte ha något som värmer utan det ska kunna användas även om det inte är kallt ute. 

Det enda jag hittade som satt bra var nämligen ett värmetäcke. Men just nu är det inte så kallt att det behövs ett vintertäckte.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
ChristineF
2013-09-18 20:19
#1

Har två olika från Hurtta (en till promenad och en till katarellsök), tycker polar reflexväst sitter bäst men de andra sorterna är nog svalare :)

Swadika
2013-09-18 20:22
#2

jag testade hurtta men tyckte inte den satt riktigt bra på Theo, vilket var tråkigt för är väldigt förtjust i det märket annars. Men just reflextäcket som inte var ett värmande satt inte bra :/

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ChristineF
2013-09-18 20:36
#3

Aha.. Provade du Polar? Den är inte jättevarm, utan mest lite mjuk på insidan.

Swadika
2013-09-18 20:43
#4

Jag vet att jag provade två ifrån hurtta i alla fall, men tyckte inte någon utav dem passade honom riktigt, kanske om några månader när han inte är i "fulålder" för han är så långsmal nu, haha. Men behöver en nu, för det blir mörkt så sjukt fort.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

DeniceP
2013-09-24 19:56
#5

Jag köpte en reflexoverall till Minus (inte alls fodrad)

Helt för liten :( Vad har Theo för storlek?

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Swadika
2013-09-24 20:06
#6

S eller 27 har han i hurttas täcke :) haha beror lite på vad det är för storleksguide. Men han är mindre än Minus i alla fall :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
AnnaKarin
2013-09-24 20:41
#7

Vi har en reflexväst från Petfood i XS som passar största tiken. Hon är 27 i ryggen, väger ca 2,5. Har även ett fodrat regntäcke med reflex som passar "fryslortar" nu på hösten. Det är köpt på Rusta och finns i många storlekar.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

DeniceP
2013-09-24 23:15
#8

Om han är 27 i ryggläng så borde den kunna passa! Minus är 30-31 cm i ryggen, och den var någon cm för kort för honom!

Är du intresserad? :) Den är bara provad :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Lejonhjarta
2013-09-25 01:27
#9

Och vad skall man hitta på till en som bara är 10 veckor och 8 hg stor?? Skulle vilja ha ett regntäcke då hon redan har en stickad tröja. Finns ju absolut inga så små i dom djuraffärer ja varit inne i.😕

Swadika
2013-09-25 10:01
#10

#8 Absolut :) Jag skickar ett PM till dig när jag kommer hem :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: