Annons:
Etikettlek-träning
Läst 3485 ggr
Vemsan
2013-05-13 19:43

Hundkurs?

Tänkte höra om någon av er har gått på kurs med era hundar, typ agility eller lydnad? Vad har ni för erfarenheter utav det? Som det ser ut just nu kommer jag från och med v 21 börja på vardagalydnad med Casper. Är så himla nyfiken på vad det kommer ge för resultat :)

Hälsningar Vemsan

Annons:
Swadika
2013-05-13 19:52
#1

Jag har inte gjort det än men kommer att gå vardagslydnad med valpis :) Så jag skriver här för att få se svaren ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ChristineF
2013-05-13 21:00
#2

Vad kul, det är en bra grundkurs! :)

Jag har gått valpkurs, hundmöteskurs, kantarellsök grund och fortsättning, hundens språk och signaler, luktdiskriminering, viltspår, vandring med personspår och nu i veckan ska vi börja rallylydnadskurs.
Jag tycker det är jätteroligt och Chica också såklart! :)

Vemsan
2013-05-15 21:31
#3

#1: Okejs ;D Ett tips är att göra det så tidigt som möjligt så din valp inte blir som min hehe.. Han var jätteförsiktig när han var liten och huuur lydig som helst. Sen blev han plötsligt jättetuff och testar alla gränser som finns typ xD Riktig tonåring.. 

#2: Åh vad mycket kurser, vad kul :) Hoppas verkligen på att få bukt på Caspers beteende. Han älskar helt plötsligt allt och alla och ska alltid hälsa på hundar och människor vilket är jättebra, till en viss gräns. Tycker att det är riktigt pinsamt när han sticker då jag försöker ha honom lös.. Man vet ju inte heller om det är till en rädd eller agressiv hund/hundrädd människa. Så kommer eventuellt gå på en kurs med sådan inriktning sen, eller typ hundmöteskurs beroende på vad denna kursen kommer erbjuda. Men något jag absolut tänker gå på förr eller senare är agility :D

Hälsningar Vemsan

Swadika
2013-05-15 21:48
#4

#3 haha ja det kan jag tänka mig, de blir ju som små tonårsmonster haha. Problemet var bara att det inte finns någon bra kurs under sommaren, tror det var en i augusti. Men då är han 6 månader så känns lite sent då.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Vemsan
2013-05-15 22:04
#5

#4: Jaa monster var ordet! Blev faktiskt biten idag i ren protest mot att jag lyfte honom och ställde honom bredvid mig efter att han inte lyssnat på "Hit". Han har aldrig gjort något sådant tidigare och när vi kom in körde jag klickerträning på att han ska ställa sig vid vänster ben när han får kommandot Hit vilket gick hur bra som helst. Lite skumt.. :P 

6 månader är ändå okej, då har dom inte hunnit bli allt för tonårsaktiga ;D

Hälsningar Vemsan

liinnea
2013-05-16 08:00
#6

Jag har gått valpkurs, trix och konster och just nu håller jag på med en nybörjarkurs i agility! Ska även börja i en fortsättningskurs i sommar. :)

Annons:
LostMySelf
2013-05-16 18:52
#7

Har alltid tränat själv efter att ha läst och kollat massvis med videos från duktiga klickertränare. Är säkert inget fel med kurser men jag tränar efter mina principer och det fungerar skitbra :)

Swadika
2013-05-16 19:12
#8

#7 Håller med dig :) Jag tränar hellre själv men det är också en perfekt miljö att träna den sociala biten :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Maraiah
2013-08-16 09:44
#9

På söndag ska jag börja på en hundmötes kurs Weeyy :) 

ska bli sjukt kul. jag är rå pepp!

ChristineF
2013-08-17 18:43
#10

#9 Vad kul, berätta gärna hur det var här :)

Upp till toppen
Annons: