Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1825 ggr
Swadika
4/6/13, 2:00 PM

Förutom Chihuahua?

Finns det någon ras ni skulle tänka er att ha om man inte räknar med chihuahuan?

Själv tror jag att högst på listan efter vavvan är papillon, Japanese Chin eller (toy)pudel :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
meilin
4/6/13, 9:31 PM
#1

Chinese crested och bedlingtonterrier står högst upp efter chihuahuan! :)

Swadika
4/6/13, 9:34 PM
#2

De är väldigt fina raser båda två :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ChristineF
4/7/13, 11:54 AM
#3

Ja gud jag gillar så många raser både små och stora, men det är nog inte så många som passar ens livsstil helt och hållet. Sen är det många raser som är så vackra att se på, men som kanske har för mycket jakt, skärpa, vakt eller sjukdomar.
Men jag tror att en Eurasier skulle passa bra i vår flock :)

Swadika
4/7/13, 11:59 AM
#4

Eurasier är en väldigt vacker ras, en utav mina favoriter men tyvärr går  de bort av storleken :/ Kanske någon gång i framtiden :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Tuulikki]
4/7/13, 12:13 PM
#5

Ohja! Massor :) Bl.a Japansk spets, mellanpudel, papillon! Sen är jag rätt sugen på en york eller pom :)

ChristineF
4/7/13, 3:58 PM
#6

#4 Ja, de är rätt stora, men vad jag har hört/läst ska de vara underbara med smådjur, barn och andra hundar. Tålmodiga och lugna :) Så om det blir en stor vovve i framtiden så blir det en sån tror jag (ska se till att träffa några irl innan), sen är jag även sugen på en liten till så Chica har någon hon kan leka med. :)

Annons:
Kicki.alvro
4/7/13, 10:58 PM
#7

Jag har en dvärg schnauzer tillsammans med min och de är verkligen bästisar💗

DeniceP
4/8/13, 6:21 AM
#8

För mig finns det bara chihuahua och KH collie! Fast fästmannen vill ha en schäfer, så det kommer antagligen bli en sådan också!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Swadika
4/8/13, 9:01 PM
#9

KH collie är så otroligt vackra :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

DeniceP
4/9/13, 1:29 PM
#10

Can't argue with that 😉

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

AnnaKarin
4/9/13, 6:23 PM
#11

Jag skulle gärna ha en Curly Coated Retriever eller två igen. Skulle kännas som rena semestern efter åren med vavvorna. En Staffordshire Bullterrier skulle jag kunna tänka mig. Har nyligen fått upp ögonen för dessa trevliga hundar.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

lejonhjärta
4/10/13, 10:39 AM
#12

Åh ja!! Jag vill ha en irländsk varghund, en dogo argentino, berner sennen, flatcoated retriver och en amstaff. Och tusen andra hundar. Chihuahua var verkligen den sista rasen jag tänkt mig, men det var innan jag läste på om dom och insåg vilken fantastisk hund det är. Jag bor ju väldigt litet så en av de större raserna var inte att tänka på i dagsläget. När min syster dessutom skaffade en chihuahua blev jag mer kär i rasen och då bestämde jag att det skulle bli en liten vavva.

ceccie
5/8/13, 6:06 PM
#13

Cairn terrier som vi hade innan :-)

Annons:
Swadika
5/8/13, 6:06 PM
#14

de är fina :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ececilia
5/8/13, 6:30 PM
#15

Har ingen chihuahua just nu (men kanske snart :D) men en annan ras jag skulle kunna tänka mig att ha är prazsky krysarik :)

// Evelina

LostMySelf
5/8/13, 7:39 PM
#16

Har alltid varit förtjust i Rottweiler och Dobermann, tror det blir en Rottis nästa gång :)

[[Boris Sager]]
5/12/13, 5:11 PM
#17

Har redan för många raser: Yorkshireterrier, Malteser, Lhasa utöver Vavva. Sen har vi också Schäfer, Soft Coated Wheaten Terrier, Schipperke, Dandie Dinmont Terrier. Har haft Schnauzer (mellan)

Boris

iSawa
5/12/13, 7:41 PM
#18

Själv har jag en Papillon också :)

Swadika
5/12/13, 8:29 PM
#19

Jag måste erkänna att min lista inte alls ser ut så längre :) Nu är det Pappillon, Yorkshire terrier och Pomeranian som kommer efter chihuahua :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Roonja
5/12/13, 8:36 PM
#20

Vi har 4 Shibor, förutom våra 3 chihuahuor. :) Och inatt väntas också chihuahua valpar. :D

Jag skulle nog kunna tänka mig en italiensk vinthund, pomeranian eller kanske en stor varghund, har alltid varit fascinerad över dessa. Men föredrar nog mest små hundraser. :)

Så jag är nöjd med mina chihuahuor. :)

Annons:
Vemsan
5/13/13, 7:47 PM
#21

Tibetansk spaniel! :)

Hälsningar Vemsan

Upp till toppen
Annons: