Annons:
Etikettbli-med-valp
Läst 2120 ggr
EmmNett
10/16/17, 11:09 PM

Bra seriösa uppfödare.

Hej! Jag och min sambo har tänkt utöka våran familj med en chihuahua till sommaren. Och nu vill jag ha tips på bra uppfödare. Det som spelar roll för oss är hälsan och psyket. Helst långhårig men utseendet är som sagt inte det viktiga. Seriös och bra avel så långt bak i släktledet det går :)

Annons:
ChristineF
10/17/17, 9:45 AM
#2

Hej! Du har fått bra lästips ovan. När jag skaffade mina två så hade jag hängt runt på forum, facebookgrupper och kennelhemsidor länge och fått en bra uppfattning om vilka uppfödare som var engagerade i rasen, ställde ut (besök utställningar, även om det inte är ditt intresse!) och vilka som hade kontakt och samarbete med varandra. Sen kan du söka på hundar i hunddata. Det finns många duktiga uppfödare, bra att du är insatt och vill öka chanserna för att få hem en frisk och trevlig kompis! :-)

Lena129
10/18/17, 9:05 PM
#3

Jag satte mig och kollade hälsoundersökningar och utställningsresultat hos de kullar som var till salu och fick en uppfattning om hur uppfödare tänkte när de parade hundar och hur aktiva de var med sin uppfödning. Det gav en bra uppfattning.

//

Lena

Upp till toppen
Annons: