Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 1972 ggr
ChristineF
1/18/17, 4:33 PM

Vad har ni hittat på idag?

En tråd där vi delar med oss av bilder (med bildtext) på våra chihuahuor, allt ifrån vardagsbilder till tävlingsbilder!

  • Redigerat 4/19/21, 5:24 PM av Draken
Annons:
[Tilde]
1/18/17, 5:43 PM
#1

Vi gick på en långpromenad då det var väldigt milt väder idag och så gick vi vilse för vi flyttade hit lördag kväll och hittar inte än. 😂 Men det gick bra! Sen kom vi hem och killarna väntade fint/mindre fint på att få mat…

ChristineF
1/19/17, 4:51 PM
#2

#1 Haha, det är roligt att gå vilse lite lagom, hittar nya vägar! 😃

ChristineF
1/20/17, 4:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Idag har vi också gått vilse haha, lite med flit för ville hitta nya stigar! Gick med min kompis och hennes hundar, två aussies och en border collie. Vi gick genom snö, över stockar, genom "träsk" i skogen, över ängar och märke att vi gick i en cirkel en gång haha. Kollade även in lite fornlämningar längs vägen. Säkert jättefint på våren! 2,5 timmars promenad blev det, känns i mina ben! Chica och Signe är nyduschade, mätta och sover nu. ❤

Caesars_matte
1/23/17, 2:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Caesar gör det han är bäst på; sover snyggt i soffan ;) Ikväll kommer hans bästis och sover över, hon är jack-chi-blandis och har såååååå mycket energi, min lilla bubbe sover alltid nästan ett dygn efter att hon varit här!

ChristineF
1/23/17, 3:58 PM
#5

#4 Haha söt! Bäst att vila upp sig både innan och efter då 😉

sophiemadeleine
1/25/17, 2:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Idag blev det en långpromenad både runt och sedan tvärs över en sjö här där jag bor, supermysigt tyckte Dior som fick springa lös hela rundan (fot när det behövdes pga trafik/ hundmöten osv :) Tog tyvärr inga bilder idag , men bjuder på en bild på nyaste täcket som jag fullkomligen älskar :D Har lyckats sy in det så det passar min pyttetuss med 20 cm lång rygg:) (täcket var 24cm innan, trots att det är stl 25 :) Det är fantastiskt fluffigt, varmt och tjockt! Hurtta Ultimate Warmer heter det :) Rekommenderas verkligen, var guld värt idag när det blåste nordanvindar ute på sjön :) (Köpte nyligen även Hurttas's mindre varma vintertäcke "Summit Parka"i stl 20cm också (som tack och lov fanns i den storleken) men tyckte det var lite tunt, och mer ett höst/vårtäcke .. Så det fick bli ett till, hihi :D Hundsaker tenderar jag att shoppa loss på, vet inte hur många täcken min lille tuss har vid det här laget, haha :P

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
ChristineF
1/25/17, 12:09 PM
#7

#6 Låter jättehärligt! :-) Har funderat på att köpa ultimate täcket till Signe, det hon har nu är lite kort i ryggen. Kul att du blev nöjd!

sophiemadeleine
1/27/17, 6:27 AM
#8

#7 Det var det verkligen, på nåt underligt sätt börjar det ändå kännas som våren närmar sig! :) Åhh det tycker jag du ska göra, det är verkligen hur varmt och bra somhelst, och såå silkesmjukt i fordringen också!

Medarbetare på Chihuahua

Caesars_matte
2/9/17, 9:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Igår tog vi en tur i skogen, Caesar har börjat krångla på promenader längs vanliga gångvägar, vill bara gå hemåt och tycker han har gjort sitt när han kissat och bajsat. Så en tur i skogen och snosa runt och kissa på alla kottar och grenar han kunde hitta, det var toppenroligt!

ChristineF
2/9/17, 10:25 AM
#10

#9 Åh vad mysigt det såg ut med skog och sol! Skogen är spännande tycker mina tjejer också 😎

ChristineF
2/11/17, 4:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#11

Igår gick vi långpromenad med min kompis och hennes hundar. Sprang lösa nästan hela vägen. Härligt! Efteråt var de så trötta att de nästan somnade i duschen medan jag fixade schampo och handdukar, haha!

ChristineF
2/11/17, 4:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Idag tar vi det lugnt och myser inne. Signe på bushumör! :-)

ChristineF
2/12/17, 6:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Idag har vi varit vid stugan med min sambo och mina föräldrar. Promenerat, dragit ris, fällt träd, gått med röjsåg, eldat och grillat korv. Hann se både ett gäng rådjur och en stor räv när det började skymma. Trötta hundar nu ;-)

Annons:
[Tilde]
2/19/17, 1:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

#12 Gud vilken fin färg! 😍 En sådan färg måste jag ha på nästa chihuahua! haha

Idag har vi först varit ute och busat på bakgården och sedan gick vi en långpromenad runt området och vid campus. Väldigt duktiga killar som inte skällde tillbaka på två större hundar som bad om uppmärksamhet. 🙂

ChristineF
2/19/17, 4:33 PM
#15

#14 Haha tack, vanligaste komplimangen hon får. Håller med, verkligen starkt röd med chokladpigment. Nougat är hon reggad som :-) hennes mamma liknar din Mocha i färgen! Duktiga sötnosar!

sophiemadeleine
3/4/17, 6:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Blev en promenad med mamma idag, lite väl djup snö på sina ställen så då fick man äran att bli buren hälsar Dior :) inte lätt att vara liten alla gånger <3

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
3/8/17, 2:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Ute och lagt lite spår i snön <3

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
3/8/17, 8:48 PM
#18

Söta Dior!!

[Wijnja]
3/9/17, 5:41 AM
#19

Gud vad fina hundar ni har

sophiemadeleine
3/27/17, 5:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Trixade lite uppe på en skateboardramp :-D

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
ChristineF
3/28/17, 8:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

En riktig hunddag med vallhundskompisarna och deras matte. Spår, lite lydnad och promenad! 🌤 Testade spårappen DogTracks, var väldigt roligt att se hur de följde och hittade alla föremål, även om den kanske inte stämde till 100% med avstånden. Tjejerna gick varsitt personspår på runt 300m, första för i år! 🐾

sophiemadeleine
3/29/17, 3:00 PM
#22

#21 Såg hur mysigt ut somhelst! :-) Hihi, älskar plats-bilden på Chica och vallisen <3

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
3/29/17, 5:29 PM
#23

#22 Det var det! Hihi ja det är lite storleksskillnad på Chica och aussien Ink 😃

ChristineF
4/14/17, 11:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Chihuahua på laddning - snart långpromenad! 🐾

sophiemadeleine
5/20/17, 6:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Härlig 5km promenad runt Kyrksjön :)

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
5/22/17, 8:57 PM
#26

#25 Mysigt! :-)

ChristineF
5/11/18, 11:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Inte idag, men i tisdags så blev det ett par timmars promenad och miljöträning i Stockholm medan husse var på s:t eriks och fick hjälp med sitt öga.
Gick riktigt bra, mycket människor och några hundmöten. Vi fikade på uteservering och Chica passade på att bada i det mindre fräscha vattnet, men varm som hon var så njöööt hon och skulle nästan rulla sig i det mag-höga vattnet haha önskar jag fått det på film 😂

Annons:
[Wijnja]
5/11/18, 3:27 PM
#28

Idag har jag städat elva marsvinsburar

Upp till toppen
Annons: