Bildtrådar

Träffa Mocha!

2017-01-13 18:53 #0 av: Tilde

Hej allesammans, här kommer min tredje tråd på sajten. Gapskrattar Idag fick lille Mocha följa med oss hem då det fungerade jättebra med Simba och mig. Han är fortfarande lite blyg och killarna försöker komma fram till vem som är boss, men det är en riktigt fin stämning och när de inte bjäbbar om vem som bestämmer är de redan som bästa vänner. Skrattar Han fyller 6 år i mars och kommer från uppfödningen Cubic Zirconia, har tydligen haft två andra hem innan han kom till mig. Nu är han i alla fall här för att stanna. Blomma 

Slänger upp bättre bilder i helgen och uppdaterar med jämna mellanrum hur det går! :) 

♥ Tilde

Anmäl
2017-01-13 19:15 #1 av: Agafia

Vilken sötnos 😊

Anmäl
2017-01-13 20:42 #2 av: ChristineF

Åh grattis, vilken söt chokladbit! :-) Gick det bra med papper och allt du funderat på innan?

Värd på Chihuahua 

Anmäl
2017-01-13 21:17 #3 av: Tilde

#1 Tack! Skrattar

#2 Det gick jättebra, tack för hjälpen! Fick både nya och gamla veterinärsbesiktningar, stamtavla, diplom från tidigare utställningar och lite annat. Sen finns säljaren bara ett telefonsamtal bort om det skulle vara något - hon var verkligen seriös och man märker att hon bryr sig om honom. 

Han sover för övrigt på rygg i sin korg just nu, verkar som han trivs. Glad

♥ Tilde

Anmäl
2017-01-13 21:42 #4 av: ChristineF

#3 Härligt, vet själv hur skönt det är att ha bra kontakt med säljare/uppfödare. Mys!! ❤

Värd på Chihuahua 

Anmäl
2017-01-16 00:25 #5 av: Tilde

Då har vi flyttat in i lägenheten i Umeå och trivs jättebra än så länge! Skrattar Rätt kallt dock, tycker killarna. 

♥ Tilde

Anmäl
2017-01-16 09:27 #6 av: ChristineF

Söta killar! Kan tänka mig att det är kyligt där uppe nu, får ta Mocha till djuraffären och prova ut ett vintertäcke :-) eller kanske går bra?

Värd på Chihuahua 

Anmäl
2017-01-16 19:10 #7 av: Tilde

#6 Han har två jackor och ett täcke som jag fick med. Tar på täcket när det når ca -10 eller mer och jackorna om det är något mildare. Glad Han har också fått en namnbricka, en ny Rukka-sele, Rukka-koppel och en lampa till de mörka kvällarna. :)

Här sitter killarna fint och väntar på godbitar! Om någon timme eller så ska vi ut på en liten kvällsrunda. Jag gillar verkligen vårt område här i Umeå, det är så lugnt och stilla att man kan gå mitt i gatan (trottoarerna är inte skottade) utan att oroa sig för bilar. Tummen upp

♥ Tilde

Anmäl
2017-01-17 13:01 #8 av: Tilde

Slapp på extrasängen nu när matte kom hem tidigt från skolan och killarna fick en härlig extrapromenad ute i snön. Skrattar

♥ Tilde

Anmäl
2017-01-17 16:08 #9 av: ChristineF

Jaha, vad bra! Glad
Jättesöta båda två Kär Hur känns det nu då när det gått några dagar? Kan ju ta ett tag innan nya hunden smälter in i flocken och rutinerna.

Värd på Chihuahua 

Anmäl
2017-01-17 18:25 #10 av: Tilde

#9 Han har anpassat sig jättesnabbt! Han både tyr sig till mig och leker med Simba. Sen har han gått över på Mush istället för torrfoder och han ÄLSKAR det! Trots att förra ägaren sa att han var liten i maten och väldigt petig. Skrattar

Här sitter Mocha med storebror Simba på väg ut på promenad. :)

♥ Tilde

Anmäl
2017-01-17 18:32 #11 av: ChristineF

Vad härligt att höra! När vi skaffade Signe hade hon lite andra rutiner med rastning och mat, men hon anpassade sig också bra och efter ett par veckor så var det lika lätt med två som med en och de har verkligen glädje av varandra - busar fortfarande flera gånger om dagen!Kär Vad kul att han gillade mush! Signe gick också från torrfoder till färskfoder.

Värd på Chihuahua 

Anmäl
2017-01-17 18:46 #12 av: Tilde

#11 Vad skönt! Det bästa är ju också att de lär av varandra. Glad Jättehärligt verkligen och man märker vilken glädje de får av varandra!

♥ Tilde

Anmäl
2017-01-17 21:21 #13 av: ChristineF

Verkligen! :-) trodde Chica var en ensamhund, men Signe och hon passar verkligen bra ihop.

Värd på Chihuahua 

Anmäl
2017-01-17 21:28 #14 av: Tilde

Spammar tråden med bilder idag, hihi Skrattar Favoritleksaken, en liten älg med pip i. Uppskattas även av storebror Simba - tur att vi har dubbletter av den!

♥ Tilde

Anmäl
2017-01-18 16:24 #15 av: ChristineF

Såå söt, roligt när de hittar favoritleksaker! Kär

Värd på Chihuahua 

Anmäl
2017-01-18 21:57 #16 av: meilin

Grattis till lilla sötnosen! :)

Anmäl
2017-01-19 09:14 #17 av: Tilde

#16 Tack så mycket! Skrattar

♥ Tilde

Anmäl
2017-01-19 11:19 #18 av: Tilde

Idag är det några plusgrader ute men det blåser lite grann så Mocha fick endast en tröja att ha på sig. Han ser ut som han fryser när han lyfter ena tassen sådär, men så brukar han göra inomhus också, typ när han är lite osäker?

Vi träffade en liten shih tzu-tik som ville leka, men killarna tyckte mest att hon var konstig. Gapskrattar De hälsade artigt men sedan ville de gå vidare medan tiken sprang i cirklar runt dem. 

♥ Tilde

Anmäl
2017-01-19 17:02 #19 av: ChristineF

#18 Ja, det kan vara en lugnande signal att lyfta tassen. Finns mycket intressant att läsa om det, prova googla det!Glad

Värd på Chihuahua 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.