Annons:
Etikettallmänt
Läst 1691 ggr
meilin
2016-03-23 17:33

Tips på hundschampo

Någon som har tips på ett bra hundschampo? Gärna nåt som luktar gott och passar korthåriga pälsar. :)

Annons:
Caesars_matte
2016-03-24 13:20
#1

Där måste man nog tyvärr prova sig fram. Jag har använt Espree all-in-one till Caesar och det funkade inte. Sen fick han klåda och då köpte jag Espree tea-tree-oil och det blir han fettig av. Så nu gav jag upp dyra shampoon och köpte Dogmans med röd kork på Ica och det blir han len som en bebisstjärt av :)

Däremot behöver kanske inte korthåriga badas nästan alls? Om de inte rullat sig i gegga förstås.

sophiemadeleine
2016-03-24 15:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Gillar också Dogman's! Det har ju dessutom balsameffekt :-) Dior's päls blir härligt fluffig och mjuk!

Medarbetare på Chihuahua

meilin
2016-03-24 19:28
#3

Tackar för svar! :) Ska testa Dogmans. Känns så bortkastat med pengar om man köper något dyrare märke som sen inte fungerar som det ska. Nä, badar henne ca 2 ggr om året eller så. Men skönt att ha ett shampo som pälsen inte blir fettig och mjällig av. ;)

ChristineF
2016-03-24 21:20
#4

Tycker om k9s aloe vera serie, prisvärda eftersom man späder med vatten (om man vill). Har schampo, balsam, och balsamspray. :-) Återfuktad och glansig päls som luktar friskt. Tycker espree schampo torkar ut mer, men använder deras citrusil på sommaren mot insekter. Ska prova tjärschampo i år, hört att det även ger mjuk päls och bra för torr/irriterad/mjällig hud. Inget balsam behövs.

Upp till toppen
Annons: