Annons:
Etikettchihuahua
Läst 1216 ggr
ChristineF
2016-02-23 12:36

Mål för 2016

I denna tråd kan vi skriva om våra mål (stora som små) för året med våra Chihuahuor. Det kan vara allt från att klara av hundmöten utan utfall till att få förstapris i en tävling. Har ni några mål? Hur ska ni uppnå dessa? Uppdatera här hur det går och om ni lyckas. 🏆

Annons:
Caesars_matte
2016-02-24 13:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Åh vilken rolig tråd! Mitt stora mål är att få Caesar att sluta skälla på allt och alla. Vilket känns som en utopi, chihuahua ÄR en larmhund.

När hans knä är färdiguträtt (lös i knälådan och har haltat till och från sen nyår) ska vi börja motionera den lilla rultiga grisen mer. Han är så matglad och är lite för rund om kaggen och en soffpotatis av hög rang! Även jag behöver motioneras. Så 2016 blir motionens och skällandets år för oss :)

ChristineF
2016-02-26 08:01
#2

#1 Hihi, jo de är ju larmhundar så lite får man stå ut med, men de ska ju inte vakta på allt i onödan och kunna sluta när man säger att det räcker. 🙂 
Lycka till med era mål!

ChristineF
2016-02-26 08:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Våra huvudsakliga mål är att få Signe att bli tryggare hos oss. Ibland händer en olycka inne, men det har minskar mycket sedan vi satte in adaptil. Hon kan också vara lite osäker vid träning och behöver träna mycket självförtroendestärkande träning som t.ex. dogparkour, spår och roliga tricks. Sen skulle jag vilja prova ställa ut henne, men jag vill få en bättre kontakt med henne först.
När det gäller Chica så måste vi börja om lite med skvallerträningen. Innan Signe kom hit så gick de allra flesta hundmöten lugnt och tyst till, men nu har hon liksom börjat vakta Signe högljutt och stressigt  så det måste vi jobba bort. Hoppas också på att gå kurs i nosework med Chica, tror hon skulle älska det!
Jag har sagt ett par år att jag ska göra anlagsprov, det vore jätteroligt om jag fick mer tid till att träna med båda tjejerna och våga boka prov! 🙂

Caesars_matte
2016-02-26 19:14
#4

Fina tjejer Signe och Chica!

Upp till toppen
Annons: