Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 7797 ggr
sophiemadeleine
2/2/16, 5:10 PM

Våra vavvor! :) *bildtråd*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då den andra bildtråden blivit så lång så kommer här en ny :-) Här är en av mina favoritbilder på Dior 💗

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
Caesars_matte
2/2/16, 11:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag är just nu på semester i Peru och saknar min lilla gris så himla mycket. Dottern min skickar bilder hela dagarna, så jag får ändå se honom. Här kommer en favorit av alla hon skickat!

sophiemadeleine
2/3/16, 2:28 PM
#2

#1 Fina Caesar! :-) Vad mysigt med dagliga uppdateringar :-D

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
2/3/16, 2:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Trött kille :-)

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
2/3/16, 2:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bra initiativ! Kul att den gamla tråden lever än, men det tar tid att ladda sidan när den är så lång.
Här är en ny bild på mina tjejer Signe och Chica :-)

sophiemadeleine
2/5/16, 3:52 PM
#5

#4 Ja det är jättekul att den fortfarande är aktiv! :) Dock började den studsa framochtillbaks för mig, har knappt kunnat lägga in bilder där sen i somras, hehe :-D Fantastiskt fin bild på Chica och Signe! :-)

Medarbetare på Chihuahua

LoGoM
2/13/16, 11:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Jag har också skottat, när det var kallt o mycket snö, till min lilla grrewinna… <3

Annons:
sophiemadeleine
2/14/16, 2:38 AM
#7

#6 Men så söt! Och vilken fin teckning hon har :-)

Medarbetare på Chihuahua

Emmysss
2/14/16, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

En av mina gullegrisar!

Emmysss
2/14/16, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Gullegris nummer 2 ❤️

sophiemadeleine
2/15/16, 1:41 AM
#10

#9 Så fina! Men gud vilka kloka, djupa ögon din korthåriga har! <3

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
2/17/16, 9:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Många sötisar!😍

Här är Chica och Signe som väntar på att få äggula. 🙂

Caesars_matte
2/20/16, 1:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Det här är ingen vavva, vad hon är för ras vet ingen. Hon är svärmors hund, inplockad direkt från gatan. Men hon var mitt substitut för Caesar medan vi var borta. Hon är drygt 1 år och har redan fått en valp. Hon var jätteledsen när vi kom, hennes valp hade precis dött för den åt råttgift :(

Hoppas Sira får vara med i bildtråden, då hon var min vavva medan jag var på semester <3

ChristineF
2/20/16, 2:35 PM
#13

#12 Såklart hon får, jättesöt! Vad hemskt med valpen :'( var hon dräktig när de tog hand om henne? Hoppas hon mår bättre snart!

Annons:
Caesars_matte
2/20/16, 7:15 PM
#14

ChristineF: hon är inplockad från gatan som valp, lyckas ta sig genom gallerstaketet och har blivit parad på gatan, de vet inte. Hon bara födde bakom soffan en dag och ingen verkade veta att hon var dräktig. Tror tyvärr inte hon kommer leva när vi kommer ner nästa år :( de är inte bra på hundar där. Gav henne så mycket kärlek jag bara kunde. Hon ville sova i min säng, men hade loppor så det hoppade jag över…

ChristineF
2/20/16, 9:17 PM
#15

Åh, vilken jobbig situation. :( Det finns inget hundstall med kunnigt folk?

Caesars_matte
2/20/16, 10:15 PM
#16

Åh, Peru är bara ett av alla länder med tusentals och åter tusentals herrelösa gatuhundar. Att lilla stumpan ändå får tak över huvudet, vaccinationer och blir avlusad då och då är ändå ett lyxliv. Tyvärr. Hundstall finns säkert, men de är överfulla och de som arbetar med dessa djur arbetar helt volontärt och under motstånd. Såg de som motsvarar Stockholms katthem i centrala Lima, där de tar hand om herrelösa katter.

Nu ska i inte kapa denna bildtråd, men ville bara ge en bild av hur läget är. Jag hoppas Sira är i livet när vi kommer nästa år, hon var så gosig.

ChristineF
2/21/16, 9:57 AM
#17

#16 Ok förstår, ofta är det mer okunnighet än ondska. I Grekland t.ex. så tycker de flesta om katterna som springer överallt och de är sällan man ser någon fösa bort dom, men de förstår inte varför vi människor ska lägga oss i deras vilda liv. Kanske liknande med hundarna. Kulturskillnader. Vi i Sverige är otroligt bra på hundar, titta bara på framgångsrika USA som trots det har helt annorlunda syn. Håller tummarna för henne <3 Åter till bildtråden! :-)

Caesars_matte
2/21/16, 10:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Då bidrar jag med en härlig bild på min älskling, mitt liv, mitt allt. Min Caesar ❤️

Jag är inte en person som använder kläder på min hund, endast vinterjacka vid kalla dagar. Men jag kunde ju bara inte motstå att köpa det peruanska fotbollslagets tröja när jag ramlade över den i en affär 😃

Tänkte han ska få ha den på sig på Perus nationaldag och om Peru spelar fotboll nån gång som visas här i Sverige 😉

ChristineF
2/21/16, 2:46 PM
#19

Hihi sött! :-)

Caesars_matte
2/22/16, 8:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Har ju helt glömt bort att säga hur stolt och glad jag är att just min fina pojke får pryda startsidan för chihuahua iFokus! Det är min dotter som tagit bilden, i vårt nyrenoverade badrum :)

Annons:
ChristineF
2/23/16, 11:11 AM
#21

#20 Hihi, ja han är ju en fin representant för rasen! Jag drömmer om att ha en black & tan 😍

Caesars_matte
2/27/16, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Här kommer Caesar och hans bästa vän, chiblandisen Stella :)

Caesars_matte
3/16/16, 10:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

<3

[linda1989]
3/31/16, 10:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Så oskarp bild men äntligen en liten Mio här hemma <3

ChristineF
4/1/16, 5:41 PM
#25

#24 Jättesöt, vad heter han i stamtavlan? Tycker han ser bekant ut :-)

[linda1989]
4/1/16, 5:54 PM
#26

#25 Vi bor i Danmark och han är från en kennel utanför Aalborg så är nog någon som liknar honom :)

ChristineF
4/1/16, 9:25 PM
#27

#25 Jaha, jo då är det så. :-)

Annons:
Caesars_matte
4/5/16, 8:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Våra tre musketörer, som nu bara är två kvar. Min svägerskas Stella till vänster, Sixten som blev adopterad av sina dagisfröknar och så min älskling Caesar :) Längtar till sommar och bra väder för långa promenader!

Bluebelle
4/6/16, 1:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Vad fina alla är! Här är min Yoshi :)

Bluebelle
4/6/16, 1:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Och hans familj, glömde jag tillägga. Från vänster, syster Sandy, Yoshi, mamma Amie och pappa Ducky

Caesars_matte
4/6/16, 2:28 PM
#31

Åh så fin! Hur gammal är Yoshi? Och HUR får du hans päls så fin? Caesar är inte alls så där mjuk och fluffig, mer stripig och vågig. Speciellt öronhåret.

Bluebelle
4/6/16, 4:16 PM
#32

Han är 1,5 år min skrutt :) pälsen hans är bara sån, särskilt vinterpälsen som han har på bilden är tjock och fin. Däremot hade hans familj mycket mjukare päls och de får omegatillskott så jag tänkte testa det. Det verkar finnas lika många pälskvalitéer som det finns vavvor så man får testa vad som går att påverka och vad som helt enkelt är som det är :)

sophiemadeleine
4/7/16, 5:02 AM
#33

#30 Åh så fin han är din Yoshi! :-)

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
4/7/16, 5:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Världens goaste och charmigaste kundmottagare, hihi 😍 Dior är en riktig verkstadshund, han verkligen älskar att springa runt och kolla till allt 💗

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
Bluebelle
4/7/16, 1:25 PM
#35

Tack :) Vad otroligt söt Dior är där han sitter på disken, man smälter ju! Skönt att kunna ta med sin vovve till jobbet om dagarna också.

Haemoglobin
4/9/16, 1:40 PM
#36

Gibson 2,5år ser nöjd ut i plasthusses famn.

Haemoglobin
4/9/16, 1:41 PM
#37

Vilka fina vavvor alla har! Väldigt många lh 😍

sophiemadeleine
4/9/16, 11:02 PM
#38

#35 Ja det är det verkligen! Dock är vi där och hälsar på lite titt som tätt, Dior har charmat alla mekarna och även en hel del kunder hihi :-)

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
4/9/16, 11:07 PM
#39

#36 Vilken sötnos :-D Jaa när du säger det, övervägande långhår här änsålänge! :-)

Medarbetare på Chihuahua

Wellcraft
4/10/16, 5:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Skorpan. Har även denna bild som Avatar.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Caesars_matte
4/11/16, 2:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Här försöker Caesar blidka sin lillmatte efter att ha rullat sig i kattlådan och mumsat i sig lite härliga "gobitar", han tänker att om han bjuder på Dentastix så blir hon mindre arg. Eller nåt 😃

Annons:
sophiemadeleine
4/11/16, 4:31 PM
#42

Åhh vilka härliga bilder 😍 Två superfina black and tan's 💗

Medarbetare på Chihuahua

Marieangelica
4/20/16, 5:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Min lilla Neo, alltid med en leksak i munnen. 😍🐶💖

ChristineF
4/21/16, 3:14 PM
#44

Gulligaste tråden, så många sötnosar!! 😍

ChristineF
4/21/16, 3:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Husse lagar mat och tjejerna tigger. Signe löper så hon får ha söta trosor när hon vill vara i möblerna här hemma.

[linda1989]
4/21/16, 5:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

En liten som vill komma upp i soffan

Caesars_matte
4/22/16, 9:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Alltid lilla tungan ute när han är trött. Här sitter han i mitt knä på Jensens Böfhus och väntar på att min biff ska komma :)

sophiemadeleine
4/25/16, 4:18 PM
#48

Åh, vad glad man blir av alla fina bilder 😍

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
sophiemadeleine
4/25/16, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Dior's motto: "cash is king" 😹💗

Medarbetare på Chihuahua

Caesars_matte
4/27/16, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Min finaste fina, älskade Caesar! Här med en profilbild, för att visa den perfekta chihuahua-profilen! Så stolt över min lilla pälskling!

sophiemadeleine
4/29/16, 2:18 AM
#51

#50 Jättefina Caesar! Har ni ställt honom något? :-)

Medarbetare på Chihuahua

Caesars_matte
4/29/16, 3:24 PM
#52

#51: nej, han har navelbråck tyvärr, och är kastrerad. Han har dock väldigt fina linjer i sin stamtavla, Bramver's Budweiser är hans farfar :) Han har också från Tickawi's och Oh lala. Hade han inte haft navelbråcket hade jag ganska säkert låtit honom gå i avel, för han är en toppenkille!

sophiemadeleine
4/29/16, 7:53 PM
#53

#52 Åh vad synd! Bramvers Budweiser är ju jättefin, när jag letade Chihuahua för några år sen kikade jag mycket på Tickawis hundar :-) Förstår det, jättefin är han :-)

Medarbetare på Chihuahua

Caesars_matte
4/29/16, 10:25 PM
#54

Kollade i hans stamtavla och insåg att jag skrev fel; Bramver's Budweiser är hans pappa, inte farfar!

sophiemadeleine
5/1/16, 2:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Under gårdagen blev det en heldag ute med rissläp och grillning. Dior sprang fritt och höll sig "i mitten" hela tiden, trots diverse påhälsningar och förbipasserande hundar och människor :-) Kom även förbi två vavvor, som tyvär var väldigt skälliga. Dock verkade Dior ha bra inflytande på dessa då de lugnade ner sig ovanligt snabbt enligt ägaren :-) Lite kul att få höra kommentaren: "Mina skäller på allt, dom är helt hopplösa. Men din, han är ju tyst?" 😀 Hon berömde även att han var såå lugn också, han är ju en liten charmör min pyttelilla prins! 💗

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
[linda1989]
5/1/16, 4:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

#55 Va härligt att få framstå med gott exempel för rasen!

Ska börja valpkurs i veckan med fokus på positiva metoder vilket är väldigt viktigt för mig. Ska bli jätteroligt och hoppas att kursen lever upp till mina förhoppningar. Har honom mycket lös och i olika miljöer och terräng. Än så länge är han inte skällig och en väldigt cool liten modig kille som alltid vill hålla sig nära och sova så tätt på mig som det bara går. <3

sophiemadeleine
5/1/16, 5:36 PM
#57

#56 Åh vilken fin liten kille du har! 😍 Positiv förstärkning är verkligen guld, har själv tränat så med Dior :-) Framförallt att man själv är lugn och trygg är nog nyckeln, kombinerat med positiv träning. De är ju så uppmärksamma de små rackarna, är man minsta stressad eller spänd själv så kan det lätt smitta av sig och få hunden ur balans. Vad bra att du börjat träna honom tidigt :-D och valpkurs är toppen! Det kommer nog bli jättebra! 💗

Medarbetare på Chihuahua

[linda1989]
5/1/16, 6:06 PM
#58

#57 Tack! Vi är väldigt glada att ha honom i vår familj och det känns helt rätt med rasen. Ja precis, både ens humör och tankesätt gör mycket i träningen och vardagen. Ja, det är roligt med valpkurser och nyttigt för honom att träna så tätt inpå andra hundar och i en ny miljö. De är valfritt att stanna och ha dem lösa till lek efter varje träning. Tyckte det lät väldigt bra att de satte ihop 2-3 hundar som passade ihop så de skulle få en positiv upplevelse utav leken och inte bara ville släppa ihop alla tillsammans.

ChristineF
5/2/16, 8:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Åh Ceasar är så sjukt fin, vill ha en black & tan!

Duktiga Dior! Så häftigt att han blivit så cool när man vet vad han har i ryggsäcken. ❤️ En fråga: har du alltid godis med dig? När jag inte har det så kan Chica vara riktigt skällig, Signe sköter sig rätt bra. Chica vaktar lillasyrran tror jag för innan var hon mycket duktigare och nästan alltid tyst.

Vad roligt med Valpkurs Linda, uppdatera gärna vad ni hittar på! Jag är riktigt kurssugen nu, det var länge sen. Jag och Chica har gått kurs i det mesta, märks på henne att hon behöver nya utmaningar hela tiden, hon ber om att träna här hemma! 😃 Signe har jag inte gått kurs med än så det är jag nyfiken på och utställning vore roligt (men läskigt!).

Vi var hemma på valborg, vi har flyttat till en förening som har en av de största brasorna i Norrtälje så vi hade underhållning med brasa, orkester, kör och ponnyridning utanför vår altan. Bra träning och spännande för Chica och Signe, hihi! 🙂 Här är en bild på vår älskade altan som vi börjat fixa fin inför sommaren.

[linda1989]
5/8/16, 11:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Uppdatering om kursen i dag! Min lilla kille är 16 veckor så han blir 4 månader nästa vecka. Utöver honom var det två små hundar, annars större raser och vissa var unghundar som inte gått till träning innan. Vi tränade sitt, kontaktövningar, lite passivitetsträning i samband med längre vattenpaus i det soliga vädret, inkallning en och en när instruktören höll i hunden (vissa körde med långlina som hon hade med).  

Gick superbra och så stolt över honom. Flertalet av hundarna skällde, gjorde utfall, lekinviter och var sjukt uppstressade mestadels av tiden men min sa inte ett ljud och la sig i mitt knä när vi körde passivitetsträning. Sa jag att jag är stolt? :D

ChristineF
5/9/16, 10:10 AM
#61

#60 Åh duktig! 😍

sophiemadeleine
5/10/16, 5:10 AM
#62

#59 Jaa, han måste verkligen ha ett bra psyke, som kunnat lägga bagaget åt sidan och bli såpass cool som han ändå är idag :') Godis har jag oftast med mig , dock inget jag ger i avledande syfte numera då det inte behövs :-) Dock får han godbitar vissa gånger som belöning när jag tycker han varit väldigt cool eller duktig . Hihi, tycker det är fint av Chica att vakta sin nya fina kompis :-) 💗

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
ChristineF
5/10/16, 10:58 AM
#63

#62 Ok! Ja, målet är ju att inte behöva belöna jämt och ständigt, utan att hundens minskade stress och mitt glada humör är en belöning i sig i vardagliga situationer.
Haha, ja på sätt och vis är det gulligt! 😍 Men hon stressar upp så och flåsar i hundmöten så tyvärr är hon inte coolt vaktig, utan mer osäker att någon ska komma åt syrran, särskilt hanar.

sophiemadeleine
5/15/16, 4:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Snart sommar säger Dior :-)

Medarbetare på Chihuahua

Caesars_matte
5/16/16, 10:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Premiärtur i cykelkorgen! Hämtade honom på dagis och han var jättetrött, och tyckte livet var helt ok i korgen :)

[linda1989]
5/16/16, 11:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#66

#65 Duktig han är! 

Vi var på valpträff igår hos uppfödaren, såå kul att se alla och deras ägare. Hoppas att det blir en träff igen snart. De lekte fint och hade skoj i trädgården. Några av valparna skällde en hel del, speciellt en av de små. Var så stolt över min kille som skällde inte tillbaks en enda gång och lyssnade på inkallning. Så glad att jag har fått en så cool liten valp.

Caesars_matte
5/17/16, 8:58 AM
#67

Vad roligt att det funkar med din lille kille!

Vill inte vara den som är en jobbig person, men jag undrar om din valp verkligen är renrasig chihuahua? För mig spelar det ingen roll, är inte så petig, men tänker bara så du inte blivit lurad?

Caesars_matte
6/7/16, 10:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Mitt <3

ChristineF
6/8/16, 11:19 AM
#69

#68 Söt! Spetsade öron, han lyssnar efter något! 😍

Annons:
Lena129
6/9/16, 2:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Ibland blir man trött när man busar hela dagen….

//

Lena

sophiemadeleine
6/11/16, 7:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Dior fick sig en ny kompis häromdagen, 1dm hög 😂😍

Medarbetare på Chihuahua

PennyTrollet
6/14/16, 10:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Penny och jag gosade häromdsgen. Hon låg helt avslappnad på min arm medan jag kliade henne på magen. En fin stund!

Caesars_matte
6/16/16, 11:18 AM
#73

Åh vad fin Penny är! Ser ut som min Sixten som jag hade <3

PennyTrollet
6/16/16, 11:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

#73 Tack! Ja hon är en fin vovve. <3 Denna bilden tog jag igår. Hon hade busat och haft race i flera timmar med sin syster och "lillebror". Hon hade precis kunnat börja slappna av och vila lite.

Caesars_matte
6/19/16, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Notera att han faktiskt sover på denna bild :) Rullade med ögonen och moffade i sömnen <3

ChristineF
7/7/16, 9:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

❤❤

Annons:
sophiemadeleine
7/10/16, 7:29 AM
#77

#76 Sötaste teamet 😍

Medarbetare på Chihuahua

Chinesecrestedlover
7/21/16, 2:23 PM
#78

Min är ju inte renrasig vavva men ändå… hoppas hon är välkommen här ändå :-)

Sookie är Chihuahua/Chinese Crested Dog/Schipperke 

sophiemadeleine
7/28/16, 3:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Liten på jorden men stor i hjärtat <3

Medarbetare på Chihuahua

Lena129
8/2/16, 8:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Lill-råttan är definitivt inne i puberteten. Retar både 2 och 4-benta - matte skrattar…

//

Lena

Chinesecrestedlover
8/3/16, 11:51 AM
#81

Nu har jag en till liten en… Chihuahua/Chinese Crested Dog. En grabb på 8 veckor (hämtades 31/7). 

Lena129
8/15/16, 6:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Klart min vavva ska ha en japansk kimono så att hon blir lite lik sina japanska flock kamrater! Hon tycker ju själv att hon är en japanare! Vavvor är hon rädd för. Tycker dom ser otäcka ut.

//

Lena

ChristineF
8/22/16, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

En bild på min Signe ❤️ Vet att hon inte står perfekt och kanske måste klippa den gulliga tasspälsen, men är sugen på att prova ställa ut henne snart!

Annons:
Cam88
9/9/16, 1:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Sommaren 2016 :)

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
9/9/16, 1:44 PM
#85

#84 Fin bild! 😍

Cam88
9/10/16, 9:24 AM
#86

#85 Tack så mycket :)

Medarbetare på Chihuahua

[Wijnja]
9/10/16, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Chittassens hemliga Morgan

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Caesars_matte
10/5/16, 3:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Länge sen Caesar kom med nån bild, så här kommer en från dagens promenad :) Han älskar att vara på stranden och sprätta runt <3

[Wijnja]
10/5/16, 5:20 PM
#94

Så söt hundar alla har

ChristineF
10/5/16, 6:35 PM
#95

#93 Fina Ceasar!

Nelson2015
10/7/16, 9:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Här är vår Nelson som är 11 månader !

ChristineF
10/7/16, 9:31 PM
#97

#96 Fin chokladpralin :-)

Annons:
JohannaBergefur
10/14/16, 8:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Igår köpte jag en Chihuahua❤️ Han är så söt och go! Han heter Ollie och är 6 år gammal:-) var beredda på att jag kan komma att ställa 100 frågor, haha!

ChristineF
10/14/16, 9:43 PM
#99

#98 Åh vad mysigt! Bara att en skapa tråd, berätta mer och fråga på :-D

sophiemadeleine
10/19/16, 5:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Ekorre :)

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
10/19/16, 9:50 AM
#101

#100 Sötnosen! 😍

Henrie
10/19/16, 3:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Ralph:)

ChristineF
10/19/16, 3:47 PM
#103

#102 Så sött med huvudet på sned ❤️

Henrie
10/19/16, 4:16 PM
#104

😃 Ni alla här har så fina hundar! Och jag är så glad att jag tog beslutet att skaffa hund igen. Chihuahua är en fantastisk ras!

Annons:
sophiemadeleine
10/20/16, 4:24 AM
#105

#102 Instämmer med ChristineF, otroligt söt liten kille! :D brukar alltid föredra långhår, men vissa korthår är fantastiskt fina :)!

Medarbetare på Chihuahua

Henrie
10/20/16, 7:04 PM
#106

Tack så mycket :)

Henrie
10/20/16, 7:04 PM
#107

Tack så mycket :)

sophiemadeleine
5/21/17, 6:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Tröttis kille :)

Medarbetare på Chihuahua

[Wijnja]
5/24/17, 6:15 PM
#109

Så himla fina hundar ni har

agnesfh
6/3/17, 10:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Min lilla Mio, 7 år i höst!

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

Åsa Boström
8/12/17, 5:26 PM
#111

"Nisse" nu 4 år.

Annons:
Åsa Boström
8/12/17, 5:26 PM
#112

Sune 6 månader 2/8

Åsa Boström
8/12/17, 5:27 PM
#113

"Sune"

Vinternos
8/27/17, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Viking, 3år gammal. Älskar att klövja :)

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

ChristineF
8/28/17, 11:05 AM
#115

#114 Härligt! Vilken fin färg han har, blue fawn? Ser nästan ut som teckningen brindle :-)

Vinternos
9/6/17, 8:32 AM
#116

#115 I stamtavlan står det blå brindle så du var inne på rätt spår;) Som valp var han i princip helt blå.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

sophiemadeleine
9/8/17, 7:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Bidrar med en badbild 😂😄

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
9/8/17, 10:56 AM
#118

Sötis! Smidigt med dessa små :-)

Annons:
PennyTrollet
9/8/17, 3:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Min valp Pixie (sittandes) och hennes kullbror Atlas (min systers). De är 4,5 månader gamla nu.

[Sigge1]
9/21/17, 3:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Våran lille siggeplutt😍

sophiemadeleine
9/21/17, 10:19 PM
#121

#119 Så gulliga! Syns verkligen att de är syskon :-)

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
9/21/17, 10:20 PM
#122

#120 Charmig liten Sigge, så söt :-)

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
11/20/17, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Lyxen när ens vän är grym på att fota 😍

[Sigge1]
11/23/17, 11:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Trötter😀

[Sigge1]
11/23/17, 11:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Trötter😀

Annons:
[Sigge1]
11/24/17, 12:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126
JohannaBergefur
11/24/17, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Fina Oliver har blivit otroligt välmående efter allt som han gick igenom i höstas. Det är så skönt att han är ordentligt frisk och att pälsen har vuxit ut. Han äter nu helt frivilligt och längtar till när det är matdags och det känns så bra i mammahjärtat<3

ChristineF
11/26/17, 12:56 AM
#128

#127 Åh vad härligt att höra! 😍

Lena129
11/27/17, 12:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Darina som blir 2 år i januari. Alltid full fart! Hänger med på allt, äter som en häst och lyder alltid. Skäller aldrig. Kan gå lös utan minsta problem. Men det är klart - hade jag krävt att hon skulle trippa fint omkring i skor och tvunget vara inlindad i kläder och täcken hela tiden hade hon nog vantrivs. Det är inte hennes grej. Inte min heller så det var ju tur att just vi träffade på varandra här i världen!

//

Lena

ChristineF
11/27/17, 10:17 PM
#130

#123 Låter som en härlig tjej, och fin! :-)

Lena129
11/28/17, 5:58 AM
#131

Tack Christin!

//

Lena

[Wijnja]
12/4/17, 10:19 PM
#132

Så fina hundar

Annons:
ChristineF
12/30/17, 11:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Dagens promenad, långt bort från stadens smällare. Önskar er ett trevligt lugnt slut på året och ett gott nytt år! 🐕❤

ChristineF
1/14/18, 10:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

En bild från i torsdags: Signe vilar sig i form efter tisdagens kastrering ❤ Hon hade en ökad risk för livmoderinflammation, så känns skönt att ha det gjort. Nu har plåstret tagits av och hon har en body så hon inte kommer åt att slicka. Tratten tycker hon är hemsk :P

SevenSeas
1/15/18, 1:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Här är mina två hundar. Den ena är (förstås) en Chihuahua (med stamtavla) och den andra är en gatuhund från Spanien

sophiemadeleine
3/17/18, 9:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Hittade en bild som jag tycker är lite rolig, offentliga trix en sommardag 😁

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
3/17/18, 9:26 AM
#137

#123 OJ den bilden var helt otroligt fin! funderat på att ha som tavla? 😍

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
3/17/18, 10:40 AM
#138

#136 Cool bild :D #137 Visst var den 😍 ja faktiskt, har flera jag funderar på, svårt att bestämma mig :D

ChristineF
3/17/18, 10:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Det är härligt med riktig vinter, men nu vill vi ha vår! :)

Annons:
sophiemadeleine
3/19/18, 10:48 PM
#140

#138 Förstår det, så galet vacker bild 😍 Tappade ungefär hakan när jag såg den 😁 🙏🏻

Medarbetare på Chihuahua

JohannaBergefur
3/28/18, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Här är min prinsessa. Hon kom till mig för ca 1,5 vecka sedan :-D Oliver är inte så glad över tillskottet just nu men han vänjer sig <3

Såg att bilden är åt fel håll, vet inte riktigt hur jag fixar det

ChristineF
3/28/18, 9:52 PM
#142

#141 Söt liten black and tan tjej! :-) ibland hamnar bilderna på sniskan, vet tyvärr inte varför..

yeahsica
3/29/18, 12:15 PM
#143

Skrev en tråd för några månader sedan om att eventuellt ta över en vuxen omplacering. I slutändan blev det dock ingenting av det då vi föll stort för en liten valp istället! Så här är Mochi (uttalas måh-tji), en 7-månaders black- and tantjej som stulit våra hjärtan totalt ❤️ På fotona är hon 5 respektive 7 månader gammal.

ChristineF
3/29/18, 5:31 PM
#144

#143 Åh vad roligt att höra, vilken söt tjej med väldigt gulligt namn!!

ChristineF
4/10/18, 3:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145

Idag dyrkar vi vårsolen!

Laraz
4/18/18, 3:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Min vackra 14 veckors bebis

Annons:
Caesars_matte
4/18/18, 5:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Min fina pojke, han gör sig bra på bild :)

ChristineF
4/19/18, 11:11 AM
#148

#146 Vilken söt liten skrutt! Namn?

#147 Fina Ceasar!

Laraz
4/20/18, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149

Lumi som betyder snö på finska och från franskans lumiere ”ljuset”☺️☺️ Väntat länge på denna sötnos!

Laraz
4/20/18, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150
Laraz
4/20/18, 8:30 PM
#151
Laraz
4/20/18, 8:32 PM
#152
[Tilde]
4/21/18, 7:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#153

Någon vars chihuahua också har tvåfärgad nos? :)

Annons:
Lena129
4/21/18, 5:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#154

Lillskruttan älskar sina yllefiltar!

//

Lena

ChristineF
4/21/18, 8:04 PM
#155

#154 Mysigt!

PennyTrollet
4/27/18, 11:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Min Penny, 4,5 år.

PennyTrollet
4/27/18, 11:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

Min lilla Pixie, 1 år.

ChristineF
4/27/18, 12:19 PM
#158

Söta tjejer! 😍

Henrie
5/12/18, 11:51 AM
#159
Caesars_matte
5/18/18, 12:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#160

Ibland vill jag bara krama ihjäl min lilla älskade skrutt! Gissar att vi är fler som känner så? <3

Annons:
ChristineF
5/29/18, 5:15 PM
#161

#160 Verkligen, om de kunde vara stora hundar någon minut skulle de få en riktig bamsekram!! 😍

ChristineF
5/29/18, 5:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Sjösättning i söndags. Signes första båttur, lite läskigt i början, men rätt mysigt tyckte hon ändå sen. Chica var överlycklig som vanligt 😃

ChristineF
6/25/18, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Midsommarfirande vid stugan, här är tjejerna på berget i skogen intill 😍

Lena129
9/20/18, 5:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Det har flyttat in en liten Olle till oss!

//

Lena

ChristineF
9/20/18, 8:30 PM
#165

#164 Jättesöta båda två! 😍

ChristineF
11/1/18, 11:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#166

Mys inne i värmen efter en regnig promenad ❤️

Lena129
11/17/18, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Fredags/novembertrötta hundar - och matte…

//

Lena

Annons:
Laraz
1/4/19, 3:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Lumis första jul

Laraz
1/4/19, 3:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

Lumis första jul

Laraz
1/4/19, 3:41 PM
#170
Laraz
1/4/19, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

Sötnos

smurf23
8/18/19, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Fina Batha ❤️ Saknad

smurf23
8/18/19, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#173

Bästa killarna Atlaz

smurf23
8/18/19, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

Och Moffe

Annons:
pa49
10/13/19, 7:19 PM
#175
Hjemdahl
12/20/19, 9:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

Min pälskling, Hello Kitty 🥰❤️

Önskar er alla kärlek & lycka <3

Upp till toppen
Annons: