Annons:
Etikettbeteende
Läst 1974 ggr
lovechivas
1/1/16, 6:51 PM

Bästa med rasen

Jag är ny med rasen men otroligt intresserad! Kan inte alla ni erfarna medlemmar och ägare berätta fördelen och nackdelen med att äga chihuahua?

Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas

Annons:
ChristineF
1/3/16, 9:52 AM
#1

En artikel om mig och mina små med bland annat en lista på för och nackdelar :-) http://hundar.ifokus.se/articles/563df5548e0e746ee8000cc3-chihuahua-medlemmarnas-raser?articles-2

ChristineF
1/3/16, 10:00 AM
#2

Kopierar in listan: Fördelar: Smidig att ha med sig. Mat och godis blir inte en så stor utgift. Bra av och på knapp. Lättlärd. Frisk ras utan rasbundna sjukdomar och sund kroppskonstruktion. Lever oftast längre än större raser. Enkel pälsvård. Tåligare än man tror. Att få göra människor man träffar glatt överraskade och nyfikna på rasen. Nackdelar: Många har avlat och avlar på rasen utan att följa rasstandarden och därför finns det många psykiskt eller fysiskt sjuka hundar och valpar till salu. Tänk på att köpa från en seriös kennel som avlar på friska och trevliga hundar. Ömtåligare än en stor hund. Närmre till skall än en hund utan vakt/larm. Folk som inte visar respekt på promenaderna och hälsar själva eller släpper fram sin hund eftersom chihuahuan är så liten och ofarlig. Att ständigt få motbevisa fördomar om den så kallade väskhunden. Små hundmunnar får lättare tandproblem. Bra foder, ben och tandborstning är viktigt.

Upp till toppen
Annons: