Annons:
Etikettchihuahua
Läst 1208 ggr
ChristineF
2015-12-20 18:48

Jul och nyårstråden!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God jul och gott nytt år! Önskar Christine, Chica och Signe. I denna tråd tänkte jag att vi kan samla jul och nyårshälsningar, men även diskutera och fråga om julen och nyårsafton med våra små. Vad ska ni göra i år? Vi ska vara hemma och fira jul hos min familj i år. God mat och lugn och ro. På nyårsafton är vi hemma i lägenheten, sambon och jag tänkte äta något lyxigt och öppna en flaska finvin. Vill vara hemma där Chica känner trygghet, hon tycker inte om raketerna. Brukar era vavvor få julklappar och något gott köttben på nyår? Så är det här iaf! :-) Har inte köpt än, får se vad det blir.

Annons:
Marieangelica
2015-12-20 19:36
#1

Tack detsamma! 

Låter som en mysig jul och nyårsafton. :-) Vi kommer åka ut till landstället i Stockholms skärgård över jul och sedan firar vi nyårsafton hemma i lägenheten med god mat och filmmys. Neo har än så länge inga problem med smällarna *peppar peppar*. (Han har iofs bara upplevt en nyårsafton än så länge .) Till julklapp kommer han få en isbjörn-gossedjur m. pip och ett aktivitetsspel. :-)

Caesars_matte
2015-12-21 12:42
#2

Caesar har levt genom två nyårsaftnar, och jag har hållit mig hemma i lugn och ro båda gångerna. Sixten får genomleva sin första, för förra året hade han knappt öppnat ögonen på nyårsafton :) Kommer vara här hemma. Jag är själv rädd för smällare och fyrverkerier, så jag lider ingen nöd.

De får inga speciella julklappar, de gnager på halmgrisdekorationerna lite då och då, det får räcka :D

sophiemadeleine
2015-12-25 18:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#3

God Jul på er alla! :-) Hade en supermysig julafton med familj och släkt, ca 15 personer inklusive 2 små kusinbarn på 1,5 repspeltive 3 år. Med det en massa spring och stoj förstås, iallafall på barnen :P När man har en liten vavva modell extra liten så kan man ju vara lite orolig över hur det går med barn, men det går verkligen hur bra som helst som tur är :-) Han blev väldigt förtjust i 1,5-åringen eftersom hon bar runt på ett litet katt- gosedjur. Han trodde det var en hund tror jag :-) Dior har varit lika lugn som vanligt, tar det här med hyperaktiva barn med ro :-P Han blev lite duttad i huvudet några gånger när man inte hann vara med, men han svarar med att bara kolla lite och springa undan kvickt vid behov, vilket jag tycker är jättebra :-) Inte det minsta stressad utan bara glad. Sen blev det ju en hel del mys med diverse släktingar, vilket var uppskattat av Dior :-D Idag är en såndär lugn dag, soffmys med lillkillen sovandes på armen! :-) Nyårsafton kommer i vanlig ordning spenderas hos min pigga mormor som fyller år, denna gången 80 :-) Då blir det till att charma pensionärer, vilket han är riktigt bra på! :-) Hon bor i en stor villa centralt, och som tur är så bryr sig inte Dior om varken raketer eller smällare, i fjol sköts det en del raketer på kissrundan, och han bara kollade upp mot himlen en sväng, för att sen nosa vidare. Jätteskönt! Han är en cool liten kille :-) Hoppas alla haft och har en underbar jul! Kramar från mig och lille Dior :-)

Medarbetare på Chihuahua

Marieangelica
2015-12-26 22:07
#4

Söta Dior!

sophiemadeleine
2015-12-27 20:45
#5

#4 Hihi tack, din lille kille är också otroligt söt och charmig :D

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
2015-12-28 10:32
#6

Låter härligt! Håller tummarna för att vi alla slipper rädda vovvar på nyår ❤ Har ni några hundiga planer för nästa år då?

Annons:
Marieangelica
2015-12-29 20:11
#7

#5 Tack :-D

Upp till toppen
Annons: