Annons:
Etikettlek-träning
Läst 1108 ggr
ChristineF
10/4/15, 10:36 AM

Månadens trick - Oktober

Månadens trick denna månad är att lära hunden att rotera på något vis, t.ex. snurra, rulla, snurra på två ben, att gå runt ett föremål eller dig själv.
Om hunden kan ett trick redan så berätta gärna hur du tänkt utveckla det, t.ex. åt andra hållet, i annan miljö eller snabbare.
Tanken är att vi i denna tråd ska kunna följa varandras träning under hela månaden med bilder och videoklipp. Peppa varandra, ge tips och be om råd. Börja gärna med att presentera din vavva (eller vavvor om du känner att du hinner fler), vad den kan nu och berätta vad målet är.
Hoppas alla som vill känner att ni kan vara med, fråga gärna om det är något ni undrar! :-)

Annons:
sophiemadeleine
10/4/15, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Dior och jag väljer att träna på "spinn" (åt andra hållet) då han kan snurra både på två och fyra ben sen innan! :-) Dior är 5år, väger 1,5kg och är en väldigt lugn och snäll kille som älskar långpromenader och att jobba med huvudet :-) Vi tränar lydnad, och har även börjat med rallylydnad lite smått. Men kortfattat så är han en charmig och väldigt glad plutt som älskar allt och alla :-)

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
10/20/15, 5:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hoppsan! Glömde visst presentera mig själv :-P Jag håller på att lära Signe att snurra och målet är att båda hundarna ska göra det samtidigt, Chica kan åt två håll så det är väl målet lite senare med Signe :-) Får se hur mycket vi hinner, är rätt mycket plugg för mig just nu!

sophiemadeleine
10/23/15, 10:08 PM
#3

Början till spinn, som jag lärt in enligt klippet :-) Målet är ju att han ska kunna göra detta endast på kommando utan handvisning. Snurra medurs kan han sen innan, där räcker bara kommando :-)

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
10/23/15, 11:40 PM
#4

Resultatet :) + lite annat

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
10/24/15, 3:08 PM
#5

#4 Åh vad duktig sötnos, bra jobbat! :-D fick tyvärr aldrig med träningen på film, gick rätt fort faktiskt. Får se om jag hinner lära Signe spinn också :-) här är tjejernas dubbelsnurr

sophiemadeleine
10/24/15, 4:05 PM
#6

Hihi härligt! Vad samspelta dom är :-D Jätteduktiga!

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
Upp till toppen
Annons: