Annons:
Etikettallmänt
Läst 2538 ggr
luddisen
7/28/15, 10:17 PM

Färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va sjutton är han för färg? Är det merle eller nå annat spännande? :)

Annons:
sophiemadeleine
7/29/15, 3:36 AM
#1

Nog ser han ut att vara merle mönstrad! Oftast är det ena (eller båda) ögonen blåa, eller av annan utstickande färg hos hundar som bär på merlegenen. Man får komma ihåg att Merle inte är en färg dock, utan ett mönster :-)

Medarbetare på Chihuahua

luddisen
7/29/15, 11:12 AM
#2

Han va grå när vi hämta han o när han bytte päls blev han brun :) han har en liten nästan obefintlig blå fläck i ena ögat bara :)

sophiemadeleine
7/29/15, 2:57 PM
#3

Där ser man :-) Jättesöt!

Medarbetare på Chihuahua

Mysisa
7/30/15, 10:47 AM
#4

Hanser onekligen ut att vara merle, har du nån bild på hur han såg ut innan färgbytet? Angående merle och blåa ögon, jag har tre hundar i färgen merle, ingen av dom har minsta lilla blått i ögonen, syrran har en merle hund, inget blått. Av de 20 tal merle hundar jag träffat de senaste åren har 2 haft lite blått i ett öga

minavitas.wix.com/kennel

luddisen
7/30/15, 11:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är nån dag efter vi hämtat han :)

Mysisa
7/30/15, 12:33 PM
#6

Ja där är han verkligen mycket blåare :) Det jag skulle gissa på har hänt här är att han är blue fawn tror jag det heter i grunden och ju äldre han blivit desto mer har det blåa försvunnit och den gula/röda bakgrunden framträder mer och mer, men merle är han iaf

minavitas.wix.com/kennel

Annons:
luddisen
7/30/15, 1:59 PM
#7

Okii :) men det blå sitter kvar under för drar man pälsen mothårs har han samma färg som när han va liten :) va mest nyfiken för på alla papper o jbv skrev vi grå men stämmer jue inte längre :)

ChristineF
7/30/15, 5:35 PM
#8

Blue merle är han :-) Dock är färgen/mönstret (anlaget) inte godkänd i rasen (finns info om man googlar). Men går att regga som det ändå och är bra om man gör det.

Anna-Helga
7/30/15, 7:42 PM
#9

Är han registrerad? Vad är han för färg i stamtavlan i så fall?

luddisen
7/31/15, 12:37 AM
#10

Han är bara skriven i jbv då han är 50/50 chihuahua o pomeranian :) o där skrev jag gråmelerad men får gå in o ändra det :) Men han kommer från föräldrar med stamtavlor :)

akittehmonster
8/1/15, 4:03 PM
#11

Merle! Helt klart! :)

Upp till toppen
Annons: